Neoficiāla informācija par ieceri vispirms izskanēja portālā Pietiek.com, vēlāk Dienai to apstiprināja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība). Viņš nenoliedza arī to, ka alga šajā amatā ir ievērojama - apmēram 4000 eiro mēnesī. "Protams, tā ir liela naudas summa, vēl jo vairāk, ja salīdzina algas valsts pārvaldē. Bet tas nav tā, ka visi, kas palikuši bez darba, tagad kaut kur tiks iekārtoti," skaidroja A. Matīss.
Ministrs atzīstas, ka pats uzrunājis Augustovsku, jo "šo valdi ir nepieciešams stiprināt tieši no pārvaldības viedokļa. Vairākus mēnešus jau tiek veikta izmeklēšana noklausīšanās lietā. Viņa ar savu pieredzi varētu palīdzēt saprast, kas tad tur īsti notiek." Uz jautājumu, vai obligāti šī jautājuma risināšanā bija jāieceļ kāds papildu valdes loceklis, A. Matīss vēlreiz uzsver, ka viņai ir pieredze pārvaldībā un ir svarīgi, lai "lidostai ar ministriju būtu cieša saikne, lai turpmāk nenotiktu līdzīgi brīnumi". Viņš arī uzsver, ka speciāli vieta nevienam gatavota netika. Lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks no valdes locekļa tika pārcelts par priekšsēdētāju, tāpēc atbrīvojusies viņa vieta.
Mūrnieks Dienai komentāru sniegt atteicās, jo nezinot, kas notiks akcionāru sapulcē: "Es to visu neesmu izdomājis, un es to visu neradu. Vai tur liks kādu vai kādu atlaidīs, to nekad nevar zināt. Par to atbild Satiksmes ministrija, lai tā arī komentē. Es šo jautājumu nevaru komentēt, jo tas tiešām ir akcionāru lēmums."
Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvis Aivis Freidenfelds norāda, ka to, cik valdes locekļu var būt valsts un pašvaldību kapitālsabiedrībās, nosaka Ministru kabineta (MK) noteikumi, turklāt izrādās, ka patlaban valdē ir divas brīvas vietas. "MK noteikumi nosaka valdes locekļu skaitu un viņu pastāvīgo atlīdzību. Tas tiek izvirzīts atbilstoši finanšu rādītājiem. Lidosta ir īpaši liela, un noteikumi paredz, ka te var būt ne vairāk kā septiņi valdes locekļi. Patlaban ir pieci," atklāj A. Freidenfelds.
Aviācijas eksperts Tālis Linkaitis to dēvē par politisku, nevis profesionālu lēmumu. Viņš uzskata, ka Augustovskai nav vajadzīgās pieredzes, lai ieņemtu tik nozīmīgu amatu. "Kā lai vērtēju cilvēku, kurš ir strādājis pavisam citā jomā un nozarē?" uz jautājumu, ko viņš domā par gaidāmajām izmaiņām lidostas valdē, atjautā Linkaitis. Viņš norāda, ka aviācijas jomā būtu jāstrādā cilvēkiem ar specifiskām zināšanām konkrētajā nozarē, turklāt būtu jābūt zinošiem citās jomās, piemēram, mārketingā un drošības jautājumos. "Pašreizējā situācijā, kad nekādas papildu funkcijas valdei netiek liktas klāt, tik atklātā veidā valdē ielikt politisku cilvēku man liekas pilnīgi ačgārni. Tas nekādi neatbilst labas pārvaldības principiem," secina T. Linkaitis. Viņš bilst, ka satiksmes jomā Latvijā kopumā "ir ļoti izvērstas tradīcijas politisku personāžu ielikšanai dažādos vadošos amatos".
Visu žurnālistes Aļonas Zanderes rakstu Lidostas valdē paņem savējo lasiet piektdienas, 21.februāra, laikrakstā Diena!