Šādu iespēju pavēra gada sākumā _Latvenergo _izsludinātais iepirkuma konkurss par vismaz 70 jaunu auto iegādi 700 000 latu vērtībā.Ieceri nobremzējusi krīze, kad premjers Valdis Dombrovskis (JL) visām valsts iestādēmis uzdeva ar Finanšu ministriju (FM) saskaņot tēriņus, kas lielāki par simts tūkstošiem latu. FM uzskata, ka Latvenergo autoparka nomaiņu varētu atlikt vismaz uz gadu, uzņēmums tam nepiekrīt, raksta _Diena_.Iepirkuma pārtraukšana sāpīga būtu arī L.Jakrinam pastarpināti piederošajai firmai _Auto Italia,_ kas konkursā ieguva lielāko pasūtījumu. Firmas pārdošanas apjoms šogad krities par 70%, informē LETA. Konkursa izsludināšanas laikā Jakrina dēls Emīls Jakrins bija tēvzemiešu ekonomikas ministra Kaspara Gerharda padomnieks. _Latvenergo_ akcionārs ir valsts, un tās intereses uzņēmumā pārstāv Ekonomikas ministrija (EM), norādīts laikrakstā. Pēdējos gados seniors L.Jakrins TB/LNNK ziedojis 46 000 latu. Lielas summas ziedojusi arī otra _Auto Italia_ pastarpinātā īpašniece Guna Eglīte — kopumā 26 000 latu.Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā _Diena_ atrada informāciju, ka pēdējo reizi_ Latvenergo_ pirka auto pirms diviem gadiem. Kopumā 2007. un 2008.gadā jaunu auto iegādei Latvenergo bija ieplānojis tērēt septiņus miljonus latu. Šajā konkursā nopirkti 572 auto par 5,44 miljoniem latu. Taču ar tiem nepietiekot, jo autoparks ir novecojis. Lūstošos auto _Latvenergo_ pārdod izsolēs. Tieši šogad izsolīts pēdējos gados lielākais auto skaits — 193 vienības. Pēdējā izsolē septembrī pārdotas 25 vieglās automašīnas, no tām 15 ņivas. Piemēram, 2002.gada ņiva ar 165 tūkstošu kilometru nobraukumu pārdota par 290 latiem.
Žurnālistes Ingas Spriņģes pētījumu Laiks mainīt vecās ņivas? lasiet ceturtdienas laikrakstā Diena