Rīgas brīvosta oktobrī ir pieņēmusi lēmumu attīstīt kruīza kuģu piestātnes esošajā Rīgas pasažieru terminālī un Daugavas pretējā krastā Ķīpsalā. Kā padomes sēdē sacīja A.Šlesers, kurš vienlaikus ir arī brīvostas valdes priekšsēdētājs, kruīza kuģu biznesu Rīgā iespējams attīstīt tikai tad, ja tūristus var ievest pilsētas centrā, nevis izlaist kravu pārkraušanas punktos, kā tas notiek pašlaik. "Ticiet man, ja viņiem caur oglēm jābrauc uz pilsētas centru, viņi nerekomendēs Rīgu citiem tūristiem,” teica A.Šlesers un aicināja projektu atbalstīt.Termināla izbūvi Ķīpsalā gan kavē vairāki šķēršļi - piestātnes vieta iekļaujas Ķīpsalas vēsturiskajā apbūvē un Rīgas vēsturiskā centra aizsardzības zonā, pilsētas attīstības plānā paredzētā teritorijas izmantošana atšķiras no ostas plāniem, pirms projekta īstenošanas nepieciešams veikt pilnu ietekmes uz vidi novērtējumu, jo būvniecības laikā paredzēts aizbērt ūdens platību. Ostai būs jāsaņem arī vairāku institūciju pozitīvi atzinumi.Tāpat padome pozitīvi novērtēja Latvijas Krājbankas ierosinājumu transporta pieturvietās Rīgā veidot minibankas. Tās būtu veidotas vienotā dizainā un integrētas ar pieturvietu zem viena jumta. Vienā minibankā uzņēmums ir gatavs ieguldīt 60-70 tūsktošus latu, kopumā tādas pilsētā varētu uzstādīt līdz pussimtam. Padome aicināja Latvijas Krājbanku piedalīties ideju konkursā, ko Rīgas dome paredzējusi sludināt nākamā gada sākumā, lai rastu risinājumu visu sabiedriskā transporta pieturvietu izskata uzlabošanai.Līdz izskatīšanai investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padomē bija nonācis arī kompānijas P.V.B. priekšlikums Daugavas krastmalā starp Vanšu un Akmens tiltiem veidot peldošas piestātnes. A.Šlesers iepriekš neveiksmīgi centās panākt, lai ar šo uzņēmumu tiktu noslēgts ilgtermiņa nomas līgums ar neadekvāti zemu nomas maksu - pieci lati gadā par vienu krastmalas metru. Pēc tam, kad informācija par šiem plāniem parādījās medijos, jautājums no darba kārtības tika negaidīti izņemts.Pēc Pilsētas galvenā arhitekta Jāņa Dripes prasības padome piekrita sludināt atklātu konkursu peldošo bāru, restorānu, kafejnīcu, viesnīcu, jahtu un laivu piestātņu arhitektoniskajam risinājumam. To paredz arī vēsturiskā centra aizsardzības plāns. Projekta īstenošanu padome nolēma uzticēt P.V.B. kā idejas autoram, taču A.Šlesers solīja, ka nomas maksa par pietauvošanos Daugavas krastmalai šoreiz būs tāda, lai būtu izdevīgi pilsētai. “Šai maksai būs jābūt adekvātai, lai nebūtu tā, ka mēs par brīvu kaut ko atdodam,” sacīja vicemērs.Neatbildēts palika jautājums, ko darīt citiem attīstītājiem, kas arī šajā krastmalas posmā grib veidot piestātnes komerciāliem nolūkiem. “Ja būs vēl kādi interesenti, apskatīsimies, kā šos interesentus salikt kopā,” teica A.Šlesers.
Dod piekrišanu peldošiem restorāniem un kruīza kuģu piestātnēm Daugavas krastmalā
Rīgas vicemēra Aināra Šlesera (LPP/LC) vadītā Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome piektdien atbalstīja vairākus jaunus projektus, tajā skaitā minibankas sabiedriskā transporta pieturvietās, peldošas piestātnes uz Daugavas un kruīza kuģu termināli Ķīpsalā. To realizācija gan nebūs ātra, jo attīstītājiem vēl jāsaņem vairāku citu institūciju saskaņojumi.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.