Pašlaik spēkā esošā kārtība par velosipēdu pārvadāšanas kārtību sabiedriskajā transportā paredz, ka velosipēdu atļauts pārvadāt tad, ja tas ir iesaiņots vai iepakots pārvalkā, kastē, plēvē, lai nesmērētu citus pasažierus un transportlīdzekļa salonu. Tāpat noteikumos ir atrunātas tās pasažieru kategorijas, kas var pārvadāt velosipēdu, piemēram, pasažieri ar funkcionēšanas ierobežojumiem, kuri pārvadā velosipēdu, kas aizvieto invalīdu ratiņus. Pilngadīgas personas pavadībā esošam bērnam līdz septiņu gadu vecumam ļauts pārvadāt arī bērnu trīsriteņus un divriteņus, ar ko bērns pārvietojas.
Lai izvērtētu velosipēdu pārvadāšanas iespējas Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā, pašlaik spēkā esošās tiesību normas un sagatavotu jautājumu izskatīšanai Satiksmes un transporta lietu komitejā, RD Satiksmes departamentā novembrī notikušas sanāksmes, kurās piedalījās biedrības "Latvijas Riteņbraucēju apvienība", velosipēdistu vortāla "veloriga.lv", Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, sabiedrisko transportlīdzekļu vadītāju intereses pārstāvošās arodbiedrības "LABA", Rīgas satiksmes un Satiksme departamenta pārstāvji.
Sanāksmes dalībnieki vienojās, ka, ņemot vērā esošo tiesību aktu nosacījumus, vienīgā problēma, kas jārisina, ir neparedzēti gadījumi, kad nepieciešama velosipēda pārvadāšana sabiedriskajā transportlīdzeklī – velosipēda bojājumi vai velobraucēja veselības stāvoklis neļauj turpināt braucienu ar velosipēdu. Sarunas dalībnieki piekrita, ka arī šādos neparedzētos gadījumos ir jārespektē pārējo pasažieru intereses, līdz ar to neiebilst pret "Rīgas satiksmes" noteikto prasību pārvadāt velosipēdu sabiedriskajā transportlīdzeklī iesaiņojumā vai iepakojumā.
Vienīgais ierosinātais risinājums ir piedāvāt velobraucējus informējošu materiālu sagatavošanu par velosipēda iesaiņošanu, tostarp neparedzētos gadījumos, lai to varētu pārvadāt Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā.
Sanāksmē secināts, ka velobraucējiem varētu būt noderīga sabiedrisko transportlīdzekļu aprīkošana ar velosipēdu pārvadāšanai paredzētu statīvu virsbūves priekšpusē, īpaši atsevišķos maršrutos uz mikrorajoniem, līdz kuriem ir apgrūtinoša nokļūšana, braucot ar velosipēdu, piemēram, šaura iela vai nav trotuāra. Tomēr šāda velosipēdu pārvadāšana negatīvi ietekmēs pārējos pasažierus, kuriem būtu jāgaida, kamēr tiek novietots velosipēds, tāpat sabiedriskais transportlīdzeklis varētu kavēt kustības sarakstu.
Sanāksmē nolemts, ka "Rīgas satiksme", sadarbojoties ar velobraucējus pārstāvošajām nevalstiskajām organizācijām, izstrādās velobraucējus informējošus materiālus, tostarp informāciju pieturvietās, transportlīdzekļu salonā, kā arī ar video materiāliem par velosipēda iesaiņošanu, lai uzlabotu velosipēdu pārvadāšanas iespējas sabiedriskajā transportā, vienlaicīgi ievērojot arī pārējo pasažieru intereses.
"Rīgas satiksme" nākamgad februārī vai martā, tuvojoties velosezonai, par šo tēmu plāno sākt informatīvo kampaņu.