Līdz ar to transportlīdzekļiem turpmāk būs pieejamas divas joslas šajā ceļa posmā. Atgādinām, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem pa sabiedriskā transporta joslu drīkst braukt pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi un taksometri, kā arī operatīvais transports. Taču pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi drīkst izmantot arī pārējo transportlīdzekļu satiksmei paredzētās braukšanas joslas.
Tāpat noteikumi nosaka, ka gadījumā, ja sabiedriskā transporta josla atdalīta no pārējās brauktuves ar nepārtrauktu ceļa
apzīmējuma līniju, transportlīdzekļa vadītājam jānogriežas pa labi no
šīs joslas. Šajā joslā atļauts iebraukt arī, lai pasažieri iekāptu
transportlīdzeklī vai izkāptu no tā, ja tas netraucē pasažieru
sabiedrisko transportlīdzekļu vai taksometru satiksmi, kā arī lai
izbrauktu pa labi uz ceļa ar šādu joslu.
Raiņa bulvāri izmanto 33 sabiedriskā transporta maršruti. Pa to kursē 16 autobusu maršruti, 10 trolejbusu maršruti un septiņi maršruta autobusu maršruti. Atbilstoši Rīgas pašvaldības SIA „Rīgas satiksme” sniegtajai informācijai sabiedriskajam transportam paredzētais laiks Raiņa bulvāra šķērsošanai visā tā garumā ir 4–6 minūtes. Tomēr sabiedriskā transporta kustības traucējumi Raiņa bulvārī līdz šim ir bijuši regulāri no četrām minūtēm līdz 51 minūtei, atsevišķos gadījumos pat līdz divām stundām.
Sabiedriskā transporta joslas kā viens no līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanai ir paredzētas Rīgas sabiedriskā transporta attīstības koncepcijā 2005. – 2018. gadam. Tās ļauj apbraukt sastrēgumus, tādējādi samazinot maršruta veikšanas laiku. Sabiedriskā transporta joslas sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai tiek ierīkotas gan lielākajās Eiropas, gan Ziemeļamerikas pilsētās.