Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Sestdiena, 30. novembris
Andrejs, Andrievs, Andris

Vanšu tilta margu krāsošana izmaksā tikpat, cik divi gājēju tilti

Par summu, ko margu krāsošanai Vanšu tilta abās pusēs atvēlējis Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD), tās varētu nomainīt pret jaunām vai uzcelt divus gājēju tiltus - pie šāda secinājuma nonācis Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes students Artūrs Toms Plešs.

Uzzinot, ka drošības barjeru krāsošanai tērēs teju 100 000 latu, topošais transportbūvju inženieris veica pētījumu, kura rezultāti atklāj RDSD nesaimniecisko rīcību: "Par margu vienreizējai krāsošanai atvēlēto summu varētu uzstādīt jaunas cinkotas margas, kuru kalpošanas laiks būtu apmēram 40 gadu, turklāt tās nerūsē, tāpēc nevajadzētu ik pēc pāris gadiem pārkrāsot, kā tas notiek pašlaik," norāda A. T. Plešs. Salīdzinājumam viņš min, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.

Pēc RDSD pasūtījuma Vanšu tilta margas Daugavas lejteces pusē, kas ved uz Ķīpsalas krastā ierīkoto atpūtas vietu, tika nokrāsotas šā gada maijā. Diena novēroja, ka uz tām visā garumā parādījusies rūsa. A. T. Plešs uzskata, ka krāsošanas darbu kvalitāte neatbilst to cenai: "Daudzviet var manīt, ka pirms krāsošanas virsma nav tikusi attīrīta, atsevišķos posmos zem krāsas samanāmas pat pērnā rudens lapas. Arī rūsa notīrīta nekvalitatīvi," izpētījis jaunais speciālists. Viņš norāda, ka pirms margu krāsošanas virsma būtu jāapstrādā ar smilšu strūklu un jānogruntē. "Maijā redzēju strādniekus, izmantojam smilšu strūklu, taču viņi rupji pārkāpa darba drošības prasības. Izmantojot šo materiālu, jānorobežo teritorija, lai kvarca putekļi nenonāktu dabā vai saskarē ar cilvēkiem, jo tie satur brīvo silīcija dioksīdu, kas var izraisīt nāvējošu slimību - silikozi. Taču nekāda veida aizsardzība netika nodrošināta, radot apdraudējumu garāmgājējiem." Jaunietis piebilst, ka pēc darbu veikšanas no margām notīrītās rūsas putekļi bijuši izkaisīti pa visu tiltu - tas liecinot, ka strādnieki tos nesavāca atbilstoši prasībām.

Minētos darbus veica SIA Rīgas tilti, kas 2010. gadā uzvarējusi RDSD iepirkumā par tiltu, tuneļu un krastmalu uzturēšanu. Līgums ar šo uzņēmumu toreiz noslēgts uz četriem gadiem un katrai darbu pozīcijai noteikta fiksēta maksa. Piemēram, līgumcena par tilta margu kvadrātmetra nokrāsošanu ir 36,94 lati. RDSD direktora pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters, uzzinot par studenta pētījuma rezultātiem, bijis pārsteigts: "Tā kā pats aprēķinus neesmu redzējis, nevaru tos komentēt, bet domāju, ka speciālisti mūs informētu, ja margu nomaiņa būtu izdevīgāka." Viņš gan atzīst, ka, paļaujoties uz 2010. gadā noslēgtā līguma cenu samērīgumu, RDSD amatpersonas šādu izvērtējumu nav pasūtījušas. "Slikti, ja darbi patiešām veikti nekvalitatīvi un neievērojot drošības prasības, - tas nozīmē, ka savus pienākumus nav pildījis ne vien uzņēmējs, bet arī būvuzraugs," norāda K. Peters, solot, ka uzdos departamenta pārstāvjiem novērtēt nesen krāsoto margu stāvokli.

Visu rakstu lasiet trešdienas Dienā!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas