Laika ziņas
Šodien
Daļēji saulains
Rīgā -2 °C
Daļēji saulains
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

airBaltic klienti par atceltajiem lidojumiem lūguši atmaksāt vairāk nekā 10 miljonus eiro

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic klienti līdz šim par atceltajiem lidojumiem lūguši atmaksāt vairāk nekā 10 miljonus eiro, aģentūrai LETA atzina airBaltic pārstāve Alise Briede.

Viņa norādīja, ka līdz šim atmaksa dāvanu kartes vai bankas pārskaitījuma veidā par atceltajiem lidojumiem pieprasīta par nedaudz vairāk kā 345 000 pirkumu, kas var ietvert arī vairāk nekā vienu iegādātu biļeti. Savukārt pieprasītā atmaksas summa ir "divciparu miljonu eiro vērtībā".

Tāpat Briede atzīmēja, ka apmēram ceturtā daļa no pieprasījumiem ir apstrādāti.

Viņa skaidroja, ka gadījumā, ja kāds no rezervācijā esošajiem lidojumiem ir atcelts, lidsabiedrība sazinās ar katru pasažieri individuāli, nosūtot epastu par izmaiņām. airBaltic aicina pasažierus vai nu mainīt lidojuma datumu bez maksas vai arī pieprasīt atmaksu dāvanu kartes ar papildu 20 eiro par katru vienvirziena ceļojumu, vai bankas pārskaitījuma veidā.

Briede pauda, ka, pēc uzņēmuma datiem, arvien vairāk klientu izvēlas pieprasīt atmaksu dāvanu kartes veidā, iegūstot papildus 20 eiro vienā virzienā saviem nākotnes ceļojumiem ar airBaltic.

Savukārt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne aģentūru LETA informēja, ka no šā gada 13.marta līdz 19.aprīlim PTAC par airBaltic saņēmis 65 iesniegumus, kamēr 2019.gadā attiecīgajā periodā tika saņemti 38 iesniegumi. 

Tostarp šajā skaitā ietilpst arī sūdzības par gadījumiem pirms attiecīgā perioda un ietver sūdzības par atteiktu iekāpšanu, atceltiem lidojumiem un lidojumu kavēšanos, kā arī par bagāžu. Pārkāpumi šobrīd nav konstatēti.

Zarāne norādīja, ka atcelta lidojuma gadījumā pasažieriem tiek nodrošināta iespēja izvēlēties - vai nu saņemt naudu par biļeti vai dāvanu karti. Viņa skaidroja, ka airBaltic veicina dāvanu kartes izmantošanu, līdz ar to ir iespējams, ka epastā kā pirmo pasažieri saņems informāciju par dāvanu kartes iespējām, taču, lai tai pieteiktos, ir jāatver pieteikšanās vietne, kur pasažieris var izvēlēties vai kā atlīdzinājumu saņemt dāvanu karti vai naudu ar pārskaitījumu.

Viņa arī pauda, ka pieteikumu airBaltic pašreiz ir ārkārtīgi daudz un tos visus nav iespējams savlaicīgi apstrādāt, līdz ar to regulā noteikto septiņu dienu naudas atmaksas termiņu nav iespējams ievērot, bet maksājums tiek veikts divu līdz trīs mēnešu laikā.

Tāpat Zarāne minēja, ka pieteikumu izskatīšanu apgrūtina tas, ka pasažieri iesniedz vairākus iesniegumus, mainot lēmumu, piemēram, sākotnēji tiek prasīta dāvanu karte, bet vēlāk tiek nosūtīts pieteikums par naudas atmaksu. Tā kā iesniegumi tiek skatīti rindas kārtībā, ir iespējami gadījumi, kad sākumā pasažieriem tiek piedāvāta dāvanu karte, lai gan viņa pēdējā prasība ir bijusi nauda. Šādos gadījumos pasažieriem tiek atmaksāta nauda, bet līdz ar to tas aizņem vairāk laika.

Jau vēstīts, ka Latvijā līdz 12.maijam ir izsludināta ārkārtējā situācija koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības dēļ. Tostarp kopš 17.marta ir apturēti starptautiskie pasažieru pārvadājumi.

airBaltic līdz oktobrim atcēlusi 50% lidojumu.

airBaltic reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 256,473 miljoni eiro, liecina Firmas.lv informācija. Pēc provizoriskiem datiem, uzņēmuma apgrozījums pērn bija 508,955 miljoni eiro, kas ir pieaugums par 23%, bet uzņēmums cieta zaudējumus 7,7 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.

Latvijas valstij pieder 80,05% airBaltic akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam Aircraft Leasing 1 - gandrīz 20% akciju.

Top komentāri

Arnolds
A
Tas ir daudz labāk ja salīdzina ar sadales tīkliem kur par kabeli un transformatoru un skapīti 50% ir jāmaksā privātpersonai un tad jauzdavina sadales tīkliem.
godza
g
Iesaku visiem atprasīt piķi, par tiem vaučeriem ko Baltiks mēķina ietirgot nākotnē nekur neizlidosiet, biļetes uz vaučeru atprečošanas laiku būs vismaz 2x dārgākas.
?
?
sen esmu atteicies no bultika pakalpojumiem, kas bija nesamērīgi dārgi un ar zemu apkalpošanas kultūru un cenai neatbilstošu kvalitāti. nesaprotu, kādēļ nodokļu maksātājiem ir to jāuztur?
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas