Uzņēmuma starptautisko sūtījumu skaits pērn pieauga par 2,2 miljoniem, sasniedzot sešus miljonus vienību, savukārt eksprespasta sūtījumu skaits pieauga par 65 000, kopumā sasniedzot miljonu vienību.
Vilcāns uzsvēra, ka e-komercijas attīstība veicina Latvijas Pasta sūtījumu piegādes un tas ir visstraujāk augošais uzņēmuma darbības segments. "Mēs nedrīkstam palaist garām šo e-komercijas vilni. Jātur roka uz pulsa, lai mēs maksimāli daudz no šī segmenta paņemtu," pauda Vilcāns.
Vienlaikus viņš norādīja, ka pērn strauji (teju deviņas reizes) pieaudzis izsniegto sūtījumu skaits Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, kas liecina par veiksmīgu sadarbību ar attiecīgo komersantu, kā arī Latvijas Pasta spēju piedāvāt dažādus risinājumus sūtījumu piegādei.
Kompānija šogad plāno investēt četrus miljonus eiro, paaugstinot klientu servisu un apkalpošanas ātrumu, kā arī nodrošinot sociālos uzlabojumus Latvijas Pasta darbiniekiem.
Šogad paredzēts modernizēt kasu sistēmas visās pasta nodaļās, ieviest modernas klientu plūsmas regulēšanas sistēmas, attālinātu pieteikšanos pakalpojumu saņemšanai 66 pasta nodaļās, kā arī turpmākajos gados plānots nodrošināt jaunajiem vecākiem un velosipēdistiem draudzīgas pasta nodaļas - prioritāra apkalpošana, bērnu stūrīši, drošas un modernas velonovietnes.
Lai nodrošinātu ātrākus pakalpojumus, paredzēts automatizēt šķirošanas kompleksu, atjaunot autoparku, iegādājoties 104 jaunus kravas mikroautobusus, nodrošināt mobilos termināļus kurjeriem un pastniekiem un GPS pastniekiem, ieviest jaunas pasta sūtījumu saņemšanas vietas, kā arī nodrošināt agrāku abonēto preses izdevumu piegādi Jelgavā, Mārupē, Ādažos, Ikšķilē un citās teritorijās.
Savukārt attiecībā uz darbiniekiem Latvijas Pasts ievieš progresīvu darba motivācijas un atalgojuma sistēmu pastniekiem, šķirošanas kompleksa un pasta nodaļu darbiniekiem, kā arī šoferiem. 2017.gada pirmajā pusē paredzēts arī uzlabot veselības apdrošināšanas piedāvājumu un atjaunot darba vietu aprīkojumu un darbinieku ekipējumu.
Vilcāns uzsvēra, ka darbinieku atalgojums ir būtisks jautājums, tāpēc no šā gada tas palielināts, kā arī tiek pārskatīts darba apmērs pastniekiem.
Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) atzīmēja pastnieku nozīmību, norādot, ka tā ir arī sociāli nozīmīga profesija, tāpēc notiek darbs, lai nodrošinātu atbilstošu atalgojumu.
Ministrs kopumā pauda gandarījumu par Latvijas Pasta vadības paveikto un attīstības plāniem. Latvijas Pasta pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Kompānija vienīgais īpašnieks ir valsts Satiksmes ministrijas personā.