Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Rail Baltica projektā neprognozē lielu tiesāšanās lietu skaitu ar zemes īpašniekiem

Eiropas sliežu platuma Rail Baltica projektā tiesāšanās lietu ar zemes īpašniekiem, kuru teritoriju trase tieši vai netieši skars, varētu būt maz vai nemaz un pretēja varianta prognozes pašreizējā brīdī ir tikai spekulācijas, norāda Rail Baltica projekta koordinējošās institūcijas - trīs Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail - valdes loceklis Edvīns Bērziņš.

Viņš skaidro, ka ir dažādi subjektīvi viedokļi, taču svarīgi esot izveidot normatīvo bāzi, lai var adekvāti kompensēt zaudējumus īpašniekiem, kuru īpašumi tiek skarti gan tieši, gan netieši. Jautājums gan esot, kādi būs konkrētie kompensācijas mehānismi. Uz to katrai no trim Baltijas valstīm esot jāatbild atsevišķi, ņemot vērā normatīvo regulējumu. "Valstīm ir jāiesniedz kopuzņēmumam padarītie mājasdarbi. Šis uzdevums - attiecīgās normatīvās bāzes pilnveide - ir viens no tiem, ko nevar izdarīt kopuzņēmums RB Rail. To var izdarīt valsts, un tas ir vienkārši jāizdara," skaidro Bērziņš.

Viņš esot interesējies par pārrobežu projektiem, kas notiek Austrijā, Itālijā, Francijā un Vācijā, un secinājis, ka galvenais valstij ir korekti vienoties par kompensāciju apmēru. "Latvijas problēma varētu būt tā, ka nav lielas pieredzes šajā jomā. Manis nosauktajās valstīs tādi projekti jau ir bijuši, un cilvēki vairs neuztraucas, jo viņi ir pārliecināti par godīgu atlīdzību. Daži pat priecājas, ka varēs ko savā dzīvē veiksmīgi pamainīt. Ceru, ka tiesāšanos būs maz vai vispār nebūs," skaidro kopuzņēmuma pārstāvis. Viņam par to esot pārliecība, jo arī Latvijas Dzelzceļam (LDz) esot bijuši vairāki projekti, kuri ir skāruši privātpersonu intereses, un līdz šim nav bijuši gadījumi, kuros būtu tiesājušies. Ir gan pārnestas dzīvojamās mājas, gan uzceltas jaunas.

Kā ziņots, 10.jūlijā Eiropas Savienības dalībvalstis apstiprināja projektu sarakstu, kuriem piešķirams finansējums saskaņā ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu, tostarp arī Rail Baltica projektam.

Latvijā šī gada 15.martā noslēdzās Rail Baltica projekta sākotnējā sabiedriskā apspriešana. Vairāku novadu iedzīvotāji un pašvaldības, īpaši Mārupes pašvaldība, jau iepriekš iebilduši un pauduši neapmierinātību saistībā ar Rail Baltica projektu. Rail Baltica trase 265 kilometru garumā stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Bauskas, Olaines un Mārupes novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritoriju. Patlaban tiek pētīti divi iespējamie trašu varianti. Projekts paredz dzelzceļa izbūvi līdz lidostai un multimodāla loģistikas centra izveidi Salaspilī.


Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas