Datu valsts inspekcija un Veselības ministrija devušas atšķirīgus ieteikumus par to, kā apkalpot pacientus attālināti. Piemēram, ja pacients piezvana, lai precizētu laiku, kad ir pieteicies pie ārsta, vai mainītu vizītes dienu, pašlaik vairumā slimnīcu nav iespēju pārbaudīt, vai zvanītājs ir tas, par ko viņš uzdodas.
"Mēs nepārbaudām, vai šis ir tas pacients, kas ir reģistrējies pie ārsta ļoti sensitīvā jomā kā, piemēram, psihiatrs, ginekologs vai tamlīdzīgi, bet mēs viņu reģistrējam. Datu valsts inspekcija (DVI) teica, ka mēs to nedrīkstam darīt, bet Veselības ministrija teica, ja mēs sniedzam pakalpojumu, mums tomēr ir jābūt lojāliem pret pacientu," stāsta Kalējs.
Datu valsts inspekcijā atzīst, ka tikai personas koda norādīšana nebūtu atbilstoša, būtu jādomā par citiem drošības risinājumiem.
"Regulas prasības šobrīd ir ļoti striktas par identificēšanu," LNT ziņām atzina DVI direktores vietniece Lāsma Dilba.
Viens risinājums būtu katram pacientam piešķirt unikālu ģenerēto kodu, kad viņš piesakās rindās uz pakalpojumu. Šādu kārtību personu identificēšanai izmanto, piemēram, komercbankas.
Rīgas Austrumu slimnīcā piekrīt, ka šāda veida risinājumi, piemēram, pacientu divpakāpju autentifikācija, tiešām ar laiku būs jāievieš. Vienlaikus jaunajai sistēmai būtu jābūt tādai, kas saprotama visiem, arī vecākiem cilvēkiem, LNT ziņām norādīja Austrumu slimnīcas Administratīvā direktore Iveta Akmentiņa: "Ir jārada sistēma tāda, lai arī cilvēkiem, kuri ir gados vecāki, pakalpojums būtu pieejams un nerastos kaut kādas papildu bažas, ka viņš netiks pie pakalpojuma, jo viņš nevarēs autentificēties."
Austrumu slimnīcā pieļauj, ka vajadzētu arī izstrādāt vadlīnijas, kas jāievēro visām ārstniecības iestādēm, lai pacientu attālinātā identifikācija visur būtu vienāda.