Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Piektdiena, 8. novembris
Agra, Aleksandra

Autobusu un vilcienu biļešu cenas varētu pieaugt par 5-7%

Saistībā ar nākamā gada valsts budžeta konsolidāciju gaidāms biļešu cenu sadārdzinājums starppilsētu autobusos un arī vilcienos, kā arī iespējamas izmaiņas sabiedriskā transporta organizēšanā, izmantojot skolēnu autobusus. 
Kā ziņo laikraksts Latvijas Avīze, par šiem priekšlikumiem konceptuāli vienojusies Satiksmes ministrija, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija un Latvijas Pašvaldību savienība. Ekspertu sagatavotie ieteikumi rāda, ka pasažieriem nākamajā gadā jāgatavojas pārmaiņām.

Ar starptautiskajiem aizdevējiem parakstītais sarunu protokols paredz dotācijas samazinājumu sabiedriskajam transportam nākamajā gadā par aptuveni pieciem miljoniem latu jeb par 11% salīdzinājumā ar šo gadu. LPS tehnisko problēmu komitejas sanāksmē, izvērtējot dažādus konsolidācijas modeļus, vairāki desmiti pašvaldību vadītāji un nozaru eksperti secināja, ka vispieņemamākais variants nākamajā gadā būtu palielināt biļešu cenas starppilsētu autobusu un vietējo vilcienu maršrutos par 5–7%. Notiks arī vietējo tarifu izlīdzināšana. 

Kā norādīja VSIA Autotransporta direkcija valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs, republikas nozīmes pilsētās ar mērķi nekonkurēt ar vietējiem autobusu pasažieru pārvadātājiem noteiks zonas. Piemēram, maršrutā Rīga–Balvi iekāpšanas maksu līdz Siguldai noteiks 55 santīmus lielu, bet posmā no Līgatnes līdz Gulbenei – 35 santīmus lielu.
Lielu naudas summu – aptuveni 1,2 miljonus latu – iecerēts iegūt, cīnoties ar nelegālajiem pārvadātājiem. Runa ir par tādiem cilvēku iecienītiem maršrutiem kā Rīga–Bauska, Rīga–Liepāja, Rīga–Kalnciems un citi maršruti. Neregulāro pārvadājumu veicēji, kas nedrīkst veikt regulāros pārvadājumus, pēc aptuveniem aprēķiniem, neļauj regulāro pārvadājumu veicējiem gadā saņemt aptuveni 1,2 miljonu latu.
Arī dzelzceļa biļetēm iecerēts aptuveni 5 – 7% liels sadārdzinājums.
Pasažieriem, iespējams, neērtības sagādās pārmaiņas autoostu darbībā. Iecerēts, ka saistībā ar autoostu prasīto dārgo maksu par pakalpojumiem nākamajā gadā cilvēku iekāpšanu un izkāpšanu no autobusa pašvaldība varēs atļaut arī citā vietā. Šādā veidā iecerēts ietaupīt desmito daļu no valsts piešķirtās trīs miljonu latu dotācijas autoostām. Interesanti, ka pusi no šīs dotācijas saņem Rīgas starptautiskā autoosta.
Satiksmes ministrijā arī uzskata, ka autoostas, iespējams, vispār var iztikt bez valsts atbalsta. LPS pārstāvji uzsvēra – valstij vispirms ir skaidri jāpasaka, kādi minimālie pakalpojumi autoostās ir jāsniedz, turklāt autoostu likvidācija bez finansiālās ietekmes izvērtēšanas nav pieļaujama.
Vietās, kur skolēnu autobusu maršruti pārklājas ar satiksmes autobusu maršrutiem, lauku cilvēkiem nākamajā gadā varētu vairāk piedāvāt skolēnu autobusu izmantošanu. Patlaban tiek domāts, kā juridiski pareizi sakārtot likumu normas, kas atļautu tā rīkoties.
Iecerētie konsolidācijas pasākumi rāda, ka daudzviet laukos sabiedriskais transports cilvēkiem kļūs nepieejamāks.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas