Janvārī autoceļu uzturēšanā kopumā ir izlietoti 9,7 miljoni eiro (ar PVN). No tiem 0,6 miljoni eiro brauktuvju attīrīšanai no sniega, 2,9 miljoni eiro - brauktuvju attīrīšanai no sniega ar vienlaicīgu slīdamības novēršanu un 5,4 - miljoni eiro slīdamības novēršanai, tostarp preventīvai kaisīšanai.
Kā skaidro uzņēmumā, preventīvā kaisīšana nevar uzlabot autoceļa tehnisko stāvokli - to veic, lai samazinātu apledojuma izveidošanās iespējamību uz autoceļa brauktuves. Veicot preventīvu kaisīšanu uz autoceļiem nevar pilnībā garantēt, ka apledojums neizveidosies, līdz ar to LAU autovadītājus aicina izvēlēties piemērotu braukšanas ātrumu un ievērot lielāku distanci starp priekšā braucošiem transportlīdzekļiem.
Kā ziņots, līdz šim, ņemot vērā sabiedrības neizpratni un sūdzības par nelietderīgu kaisīšanas darbu uz sausa melnā seguma, preventīvā autoceļu kaisīšana netika izmantota.
Vienu reizi preventīvi nokaisīt augstākās klases - A un A1 - uzturēšanas klases autoceļus izmaksā apmēram 52 000 eiro. Uzņēmumā gan uzsver, ka, veicot preventīvu kaisīšanu uz autoceļiem, nevar pilnībā garantēt, ka melnais ledus neizveidosies.
Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbiem finansējums ir uz gadu, iekļaujot gan ziemas, gan vasaras sezonā veicamos darbus. Vidēji ziemas sezonas izmaksas ir apmēram 20 miljonu eiro apmērā.
Kā ziņots, satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) uzskata - lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz Latvijas autoceļiem ziemas laikā, būtu jāatgriežas pie autoceļu preventīvās kaisīšanas.