"Publiski izskanējušais paziņojums par to, ka avārijas seku likvidēšana ir bijusi novēlota, nav objektīvs, jo šajā gadījumā runa iet par pilnīgu citu vēsturisku piesārņojumu, kas ik pa brīdim tiek konstatēts ostā," sacīja Eko Ostas pāstāvji.
Viņi skaidroja, ka tādēļ 11.janvārī Eko Ostas avārijas brigāde turpināja darbu ostas akvatorijā, lai savāktu plēvi starp piestātnēm RKR un JM -26, kas ik pa brīdim rodas no vēsturiskā jeb 40 gadus veca grunts piesārņojuma dēļ osts teritorijā. "Periodiski no šī piesārņojuma kopā ar gruntsūdeņiem ūdenī tiek izskalotas eļļas vai naftas paliekas, kas tiek savāktas," teica uzņēmuma pārstāvji.
SIA Eko Osta uzsvēra, ka 8.janvārī notikušās kuģa avārijas seku likvidēšana tika uzsākta ļoti savlaicīgi. Zvans par avāriju tika saņemts 8.janvāri plkst. 21.15. no kuģa Bitten Theresa aģentējošās kompānijas Merktrans. Uzņēmums notikuma vietā ieradās 22.05 un konstatēja avārijas apjomu, "kas ir daudz mazāks par sākotnējo informāciju". Viņi norādīja, ka avārijas rezultātā ticis bojāts kuģa korpuss un ūdenī izplūdusi eļļa, kas ir "daudz nekaitīgāka dabai un vieglāk savācama". Savukārt plkst. 23.05 piesārņojuma vieta tika lokalizēta jeb norobežota un 9.janvārī plkst. 23.00 "jau tika savākta visa izplūdušā eļļa".
Jau ziņots, ka 8. janvārī, pulksten 21.20, Rīgas brīvostā, Mīlgrāvja caurtekā, notika eļļas noplūde no Maltas kuģa Bitten Theresa.