P.Sālbergs stāstīja, ka Somija savu izcilos sasniegumus izglītības sistēmā panāca, pateicoties tam, ka izvēlējās atšķirīgu politiku un atšķirīgus risinājumus salīdzinājumā ar citām valstīm. Sālbergs pateicās par to, ka Latvija nav pieņēmusi "tās trakās izglītības reformu idejas, kas ceļo pa pasauli".
Eksperts uzskata, ka Latvijā nav sliktu skolotāju, un Latvijā tiek darītas ļoti daudz labas lietas. Taču reformas ir jāīsteno sistemātiski, lai tās sniegtu pozitīvus rezultātus - nevar paņemt tikai dažus elementus no citu valstu pieredzes un gaidīt rezultātus.
"Mēs vienmēr esam domājuši par taisnīgu un vienlīdzīgu pieeju izglītībai pirms domājam par kvalitāti. Mēs nepieļaujam, lai ģimenes fons - kultūras un sociālie faktori - ietekmētu bērnu izglītošanas iespējas," teica Sālbergs.
Viņš norādīja, ka ir jāseko katra bērna attīstībai pirms viņš nonāk skolā un sākumskolā bērniem ir jāvelta maksimāli liela uzmanība: lai bērns būtu paēdis, lai viņam būtu nodrošināta veselības aprūpe, lai nepieciešamības gadījumā ikvienam nodrošinātu speciālās izglītības pieejamību. Somijā sākumskolas posmā nav mājas darbu, un ir mazāks kontaktstundu skaits, nekā citās valstīs. Taču vairāk uzmanības tiek veltīts profesionālajai sadarbībai un citām nodarbībām.
Somijas izglītības sistēmai labus panākumus ir izdevies sasniegt, pateicoties lielas nozīmes ierādīšanai skolotāju profesionalitātei. Par skolotājiem kļūst tikai izcilākie jaunieši un, lai strādātu skolā, pedagogiem ir nepieciešams maģistra grāds. Konkurence izglītībā ir jāaizstāj ar sadarbību, standartizācija ar individuālu un radošu pieeju. Nepieciešams nevis ļaut skolēnu vecākiem izvēlēties privātas izglītības iestādes, bet visiem bērniem nodrošināt augstu izglītības kvalitāti. Sālbergs uzskata, ka lielu uzmanību turpmākajos gados jāvelta pedagoģijai nevis tehnoloģijām.
Savukārt izglītības un zinātnes ministrs Roberts Ķīlis seminārā demonstrēja statistikas datus, kas liecina, ka Latvijā ir pārstrādājušies gan skolēni, gan skolotāji, taču rezultāti nav tik spoži, lai viņš ar tiem varētu lepoties. Ministrs ir pārliecinājies, ka sarunas par reformām izglītības sistēmā nevedas, jo nav panākta vienošanās par faktiem. Tādēļ viņš jau tuvākajā laikā nāks klajā ar datiem, kas liecina par reformu nepieciešamību izglītībā un to neatliekamību.