Komisija līdz 2015.gada jūlija beigām oficiāli pieņems lēmumu par finansēšanu. Līdzekļu izmaksa sāksies 2015.gada pēdējā ceturksnī.
Iepriekš Eiropas Komisija (EK) paziņoja par nodomu piešķirt Rail Baltica būvniecībai Baltijas valstīs 540 miljonus eiro.
Kopumā projektos paredzēts ieguldīt 13,1 miljardu eiro. EISI koordinācijas komiteja, ko veido 28 dalībvalstu pārstāvji, šodienas sanāksmē pauda labvēlīgu atzinumu par šīm investīcijām. 2014.gada novembrī tika ierosināts 315 miljardu eiro investīciju plāns EISI, kam jāpalīdz īstenot vienu no EK galvenajām prioritātēm - pārvarēt investīciju plaisu Eiropā un izveidot darbvietas izaugsmei labvēlīgus apstākļus, skaidro Komisijā.
Par transportu atbildīgā ES komisāre Violeta Bulca skaidroja, ka 276 izraudzītie projekti veicinās darbvietu radīšanu un stimulēs izaugsmi un konkurētspēju Eiropā.
Atsaucoties uz EISI 2014.gada uzaicinājumiem iesniegt priekšlikumus, tika piedāvāti vairāk nekā 700 projekti, kuriem kopumā bija pieprasīts 36 miljardu eiro finansējums. Pieejams ir tikai 13,1 miljards eiro, tāpēc EK deva priekšroku projektiem, kuriem ir lielākā pievienotā vērtība Eiropas mērogā. Atlases procesā projektus vērtēja, ņemot vērā vairākus iepriekš noteiktus atlases kritērijus: svarīgumu, gatavību, ietekmi un kvalitāti.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.