Projekta ietvaros PTAC pārbaudīja, vai iepazīšanās portālos netiek noklusēta patērētājiem būtiska informācija, vai netiek publicēta maldinoša rakstura reklāma, kā arī vai patērētājiem netiek piemēroti netaisnīgi līguma noteikumi, it īpaši šādu pakalpojumu abonēšanas gadījumos.
Projekta ietvaros pārbaudīta komercprakse, kas īstenota Latvijas patērētājiem adresētajās iepazīšanās portālu vietnēs oho.lv, draugiem.lv, otrapuse.lv, flirts.skaties.lv, amigos.lv, draiskajiem.lv un kisa.lv.
Izvērtējot minētās vietnes, PTAC konstatēja identiskus pārkāpumus, proti,
nav sniegta normatīvajiem aktiem atbilstoša informācija par atteikuma tiesībām no maksas pakalpojuma,
piemēram, statistikas abonēšanas pakalpojuma vai VIP klienta profila abonēšanas pakalpojuma. Tāpat konstatēts, ka patērētājiem tiek piedāvāti netaisnīgi līguma noteikumi, piemēram, noteikumi, kas patērētāju nostāda neizdevīgā stāvoklī, liekot iepriekš piekrist pakalpojuma kvalitātei, kā rezultātā pakalpojuma sniedzējs neuzņemas atbildību, ja portāla kļūdu dēļ netiek nosūtītas ziņas, neaugšupielādējas attēli vai tiek izdzēsti profili; noteikumi, kas vērsti uz vienpusējām pakalpojuma sniedzēja tiesībām brīvi rīkoties ar patērētāja veidotu saturu.
Izvēloties un izmantojot iepazīšanās portālus, PTAC aicina patērētājus:
- rūpīgi iepazīties ar piedāvātajiem līguma noteikumiem;
- iesakām nesniegt par sevi tādu informāciju, kas jūsuprāt nebūtu nepieciešama pakalpojuma sniegšanai;
- pirms līguma noslēgšanas pārliecināties, ka līguma noteikumi neparedz izmantot personas datus, attēlus un citu informāciju bez jūsu piekrišanas;
- izvēloties maksas produktus, sekot līdzi, kāda summa par pakalpojumu tiek iekasēta, proti, vai tā atbilst pakalpojuma cenai, par ko puses sākotnēji vienojās.
Vilks
Aivars