Situācija pasliktinājusies, jo jau kopš janvāra otrās puses bieži ir mainīgi laikapstākļi.
Kā skaidro uzņēmumā, kritiskais stāvoklis ir iemesls, kāpēc uz daudziem grants ceļiem visā valstī agrāk, nekā ierasts, ir iestājies šķīdonis un ir noteikti masas ierobežojumi. Šķīdonis uz grants ceļiem turpinās jau otro mēnesi un uzlabojumi ir atkarīgi no laikapstākļiem.
Visvairāk masas ierobežojumu patlaban ir spēkā Dagdas, Daugavpils, Dobeles, Jēkabpils, Ogres un Tukuma apkārtnē. Sākot ar nākamo nedēļu, tos paredz ieviest Alūksnes, Balvu, Bauskas, Jelgavas, Kuldīgas, Liepājas, Ludzas, Talsu un Ventspils pusē, bet marta otrajā pusē - arī ap Cēsīm un Valmieru.
Aptuveni puse valsts autoceļu ar grants segumu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī nepietiekoša finansējuma dēļ. Pašreizējos laikapstākļos uz šiem ceļiem nevar veikt ikdienas uzturēšanas darbus. Grants ceļus nevar kvalitatīvi greiderēt, kamēr grants segas ir pārmitrinātas vai sasalušas. Greiderējot ceļus, kas nav nožuvuši, tos var vēl vairāk sabojāt ar smago tehniku, jo pašreizējā stāvoklī grants ceļi ir zaudējuši savu nestspēju.
Šajās dienās daudzviet masas ierobežojumi ir noņemti un ceļa zīmes ir aizsegtas, jo ceļi ir piesaluši, ievērojamu nokrišņu nav bijis un ceļu nestspēja ir uzlabojusies. Tas attiecas uz Smiltenes, Gulbenes, Preiļu, Limbažu, Rēzeknes, Madonas un Saldus apkaimes grants ceļiem. Taču saskaņā ar laika prognozi drīzumā atkal kļūs siltāks, gaidāmi nokrišņi. Tas nozīmē, ka tiks atjaunoti arī atceltie ierobežojumi, un pārsvarā tas attieksies uz transportlīdzekļiem ar 10 tonnu masu.
Masas ierobežojumi mainīgajos rudens un pavasara laikapstākļos nav raksturīgi tikai Latvijai. Tie tiek ieviesti arī Igaunijā, Lietuvā, arī Skandināvijas valstīs, skaidro uzņēmumā.