Kuģotāji ir pārliecināti, ka no tā tikai cietīs Jūrmalas tūrisma attīstība.Tā kā kuģu ceļš, kas savieno Lielupi ar jūru, jau vairākus gadus ir pārāk sekls un burāšanai bīstams, jo uz viltīgajiem sēkļiem Lielupes grīvā ik gadu uzsēžas vairākas jahtas, baltās buras pamazām pamet Lielupi. Jau pirms trim gadiem _Diena _rakstīja, ka arvien vairāk laivu atstāj Lielupi un izvēlas mājot kādā no Rīgas klubiem, jo to īpašnieki nevēlas diendienā riskēt ar sēkļiem un zīlēt – varēs šogad izbraukt jūrā vai ne.Jūrmalnieks Viktors Saulītis jau gadiem aizraujas ar visu, kas saistīts ar ūdeņiem, arī garākiem pārbraucieniem ar jahtu. Kā viņš skaidro, par spīti tam, ka osta jau vairākus gadus skaitās slēgta, cilvēki pa Lielupi kuģo un joprojām turpinās to darīt, tāpēc ir jādomā par kuģotāju un zēģelētāju drošību. «Man zināmie incidenti tikai laimīgas sagadīšanās pēc ir beigušies bez cilvēku zaudējumiem,» norāda V.Saulītis. Viņš arī ir pārliecināts, ka normāla fārvatera veidošana dotu jaunas darba vietas, attīstītu tūrismu, iegūtu arī infrastruktūra. Savukārt jūrmalnieks un ilggadējs burātājs Mārcis Alders uzskata, ka neizbraucamā Lielupes grīva lielākos mīnusus rada tieši tūrisma attīstībai Jūrmalā. «Ļoti daudz jahtu nāk uz Rīgu, un tur ir liels pieplūdums. Aptuveni 70 - 80% no šīm jahtām vēlētos ierasties Jūrmalā, taču tīri fiziski nevar to izdarīt,» skaidro M.Alders.Abi burātāji atzīst, ka problēmas grīvā esot arī ar navigācijas zīmēm, kuru trūkstot pilnībā. «Pat uz tilta pār Lielupi nav uzstādīti ne apzīmējumi, ne gaismas. Tumsā mierīgi ieskriesiet tilta balstos. Un, ja citur apzīmējošās gaismas uzstādītas, tad te vienkārši nedeg,» - tā V.Saulītis. Savukārt M.Alders norāda, ka tie kapteiņi, kas pa ostu braukā, ir pieredzējuši un lielākoties brauc «no galvas». «Viņi pēc pieredzes zina, pa kurieni braukt,» skaidro M.Alders un norāda, ka kapteiņi, kam osta ir sveša, ātri vien var nokļūt bīstamā situācijā. Viņš kā piemēru min kādu somu jahtu, kas, vadoties pēc vadlīnijām, pērn iebrauca ostā un salauza ķīli. «Izrādās, apzīmējumos fārvaters it kā esot norādīts, bet tikt iekšā nevar,» tā M.Alders.Jūrmalas domes pārstāve I.Blumfelde portālam skaidro, ka saistībā ar Lielupes grīvas padziļināšanu ir noslēdzies iepirkums, tomēr tas nenozīmē, ka tūlīt sāksies ostas padziļināšanas darbi. «Diemžēl, ievērojot vispārējo pašvaldības finanšu stāvokli, kas attiecas arī uz navigācijas zīmju uzstādīšanu, kam budžetā nav atvēlēta nauda, kā arī to, ka vēl nav saņemtas visas ar padziļināšanas darbiem saistītās atļaujas, ir maz ticams, ka padziļināšanas darbi šogad tiks veikti,» saka I.Blumfelde.
Jūrmalas dome: Lielupes grīvas padziļināšana šogad diezvai notiks
Jau vairākus gadus Lielupes grīva tikpat kā nav kuģojama, jo no jūras sanestās smiltis grīvā izveidojušas sēkļus, turklāt, pēc burātāju teiktā, grīvā trūkstot arī navigācijas zīmju. Lai arī Jūrmalas pilsētas domē Lielupes grīvas padziļināšanas iepirkums jau noslēdzies, domes pārstāve Inga Blumfelde nesola, ka padziļināšanas darbi šogad notiks.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
DIENA IEPRIEKŠ RAKSTĪJA
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!