Ķīlis atgādināja, ka skolotāju algu palielinājums varēs notikt tikai kopā ar citām pārmaiņām. Izglītības un zinātnes ministrijā jau esot izstrādāti vairāki varianti, kā varētu izskatīties skolotāju motivācijas paketes, kuras vēl šopavasar iecerēts pārrunāt ar pašiem skolotājiem.
Pēc ministra vārdiem, skolotāji esot piekrituši, ka līdztekus algu palielināšanai ir nepieciešamas arī būtiskas reformas izglītības sistēmā. Ķīlis, piemēram, vēlētos, lai skolotāji strādātu radošāk un pasniegtu priekšmetus pēc savām autorprogrammām, jo tajās skolotāji var labāk piemēroties bērnu individuālajām vajadzībām.
Vērtējot bēdīgo demogrāfijas datu ietekmi uz izglītības sistēmu, Ķīlis atzina, ka bērnu skaits samazinās un tas nozīmē, ka samazinās ar skolēnu skaits uz vienu skolotāju, līdz ar to nākotnē būs arvien grūtāk uzturēt esošo skolotāju skaitu, daļa no viņiem būs jāatlaiž un valstij būs jāpiedāvā karjeras turpināšanas iespējas.
Ķīlis atzina, ka valdības primārās rūpes šobrīd nav par demogrāfijas problēmu risināšanu. Viņaprāt, šajā jomā ļoti būtiski ir nodrošināt bērnudārzu pieejamību. Ministrs domā, ka būtu nepieciešams nodrošināt vienādus atbalsta noteikumus gan pašvaldību, gan privātajiem bērnudārziem.
Kā ziņots, trīs lielākās Latvijas izglītības darbinieku organizācijas no šī gada 1.septembra aicina valdību par 10% palielināt pedagogu zemākās mēneša darba algas likmes, atbilstoši par 10% palielinot valsts budžeta mērķdotācijas pašvaldībām.
Savukārt ar 2013.gada 1.janvāri tās aicina palielināt finansējumu pedagogu, tostarp akadēmiskā personāla un zinātnisko institūciju darbinieku, darba samaksai vēl par 10%.
Arī Ķīlis uzskata, ka pedagogu atalgojums ir zems, tādēļ nepieciešams rast risinājumu darba algas paaugstināšanai. Patlaban Izglītības un zinātnes ministrijā tiek apsvērta iespēja pāriet uz 40 stundu darba nedēļu skolotājiem, kā arī ieviest pedagogu motivācijas sistēmu, kurai paredzētu arī izmaiņas darba samaksas kārtībā.