Latvijā pagājušā gada vienpadsmit mēnešos automobiļu avārijās ievainojumus guvuši 3855 cilvēki, bet bojā gājuši 155, savukārt šajā pašā laika posmā dzelzceļa negadījumos ievainoti 15, bojā gājuši – 17.
Eiropā vidēji tiek reģistrēti 4,2 auto avārijās bojāgājušie uz miljonu nobrauktu auto kilometru, savukārt dzelzceļa negadījumos bojāgājušo skaits ir 0,23.
Latvijai pagaidām ir vieni no augstākajiem rādītājiem automobiļu negadījumu skaita ziņā – 10,47 autoavārijās bojāgājušie uz katru miljonu nobraukto kilometru. Tomēr dzelzceļa negadījumos mirušie – 0,21 uz katru miljonu nobraukto kilometru – ļauj secināt, ka Latvijā izdodas pasargāt mazliet vairāk dzīvību nekā vidēji Eiropā.
Vilciens visā Eiropā ir starp drošākajiem transportlīdzekļiem. Tā, analizējot Eiropas valstu statistikas rādītājus laika posmā no 2004. līdz 2009.gadam, secinājusi Vācijas Dzelzceļu apvienība "Allianz pro Schiene" pērnā gada nogalē publicētajā pētījumā.
Letāli negadījumi, kuros iesaistīts vilciens, notiek 70 reižu retāk, nekā tos izraisa vai tajos iekļūst automašīnas. Tādēļ dzelzceļš ir daudz drošāks gan pasažieriem, gan gājējiem, kuri atrodas sliežu tuvumā. Dažās Eiropas valstīs piecu gadu laikā, kamēr tika veikts Vācijas dzelzceļa apvienības pētījums, nebija reģistrēts neviens dzelzceļa negadījums – Īrijā, Luksemburgā, Šveicē un Nīderlandē.
Latvijā gājēji un autovadītāji joprojām mēdz rīkoties pārgalvīgi sliežu tuvumā, tādēļ "Latvijas dzelzceļš" arī turpmāk organizēs ikgadējās kampaņas par drošību uz sliežu ceļiem, kā arī turpinās organizēt speciālas drošības stundas bērniem, kuru skolas atrodas dzelzceļa tuvumā.
Izvērtējot statistikas rādītājus, vilciens gan citur Eiropā, gan arī Latvijā ir drošākais pārvietošanās līdzeklis cilvēku dzīvībai un veselībai.