Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 28. novembris
Rita, Olita, Vita

LDz darbības nodrošināšanai no valsts budžeta prasa 40,8 miljonus eiro

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) nepieciešami 25 miljoni eiro no valsts budžeta 2020.gada finanšu līdzsvara nodrošināšanai un 15,8 miljoni eiro neattiecināmo izmaksu kompensēšanai par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu šogad, aģentūru LETA informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Viņa skaidroja, ka 2019.gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei bija sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru dēļ būtiski samazinājās kravu pārvadājumu apmērs. Šī situācija būtiski ietekmēja visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāra tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, tostarp LDz.

Arī šā gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apmēriem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies, norādīja kompānijā.

"Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apmērā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, LDz 2020.gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību," klāstīja kompānijā.

Atbilstoši daudzgadu līgumam Par VAS Latvijas dzelzceļš pārvaldīšanā esošās publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas un attīstības plānošanu un finansēšanu, kas noslēgts starp LDz un Satiksmes ministriju, otrdien uzņēmums iesniedzis ministrijai informatīvo ziņojumu par dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nodrošināšanu, kā arī informējis nozares ministriju par nepieciešamo valsts līdzekļu finansējumu daudzgadu līgumā pusēm noteikto saistību izpildei.

Pamatojoties uz daudzgadu līguma nosacījumiem, LDz ir informējis Satiksmes ministriju, ka tiek plānota infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvara nosacījumu neizpildīšanās jau 2020.gada pirmajā ceturksnī, tādēļ šogad ir nepieciešams papildu finansējums no valsts budžeta LDz finanšu līdzsvara nodrošināšanai apmēram 25 miljonu eiro apmērā. 

Tāpat LDz nepieciešami papildu finanšu līdzekļi 15,8 miljonu eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā.

Pētermane skaidroja, ka, ņemot vērā esošo un iespējami prognozējamo situāciju un ar to saistītos saimnieciskās darbības rādītājus, LDz ir informējis Satiksmes ministriju, ka infrastruktūras pārvaldītāja ierobežotās finansējuma piesaistīšanas iespējas rada būtisku risku, ka LDz plānoto un īstenoto Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu - dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta un Daugavpils pieņemšanas parka un tā piebraucamo ceļu attīstības projekta - realizēšana ir apdraudēta. 

LDz plāno tuvākajā valdes sēdē pieņemt lēmumus par LDz investīciju plāniem, pārskatot arī visu sākto un plānoto projektu īstenošanas iespējas.

LDz uzsvēra, ka jau kopš pērnā gada rudens kompānija īsteno plašu aktivitāšu spektru, lai būtiski palielinātu uzņēmuma efektivitāti, pārskatītu un optimizētu uzņēmuma organizatoriskos un tehnoloģiskos procesus, kā arī atbilstoši tiem samazinātu darbinieku skaitu. 

2020.gadā tiks izstrādāts jauns LDz koncerna biznesa modelis, izveidots tā ieviešanas rīcības plāns un tiks sākta tā ieviešana. Līdz ar LDz koncerna darbības reorganizāciju un efektivitātes veicināšanu 2020.gadā būtiska uzmanība tiks pievērsta arī mērķa tirgu un kravu segmentu diversifikācijai, piesaistot kravu pārvadājumus jaunos tirgos un izstrādājot jaunus pakalpojumus.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna Latvijas dzelzceļš valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums LDz infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums LDz ritošā sastāva serviss, apsardzes uzņēmums LDz apsardze, kā arī loģistikas uzņēmums LDz loģistika.

Top komentāri

solon
s
Ejiet ka jūs ar kājām, LDzC!!! Prasiet Magonem kurš ar miljoniem svaidās, prasiet saviem nenovērtējamiem valdes dižlocekļiem, kuri par atlaišanu saņem neadekvātus ciparus! Jums tur vadība veselu māju aizņem, sēžat tur gadu gadiem, kko plānojat, īstenojat plānus bet, rau - gudrības bija par maz lai strādātu vismaz lai eksistenci nodrošinātu?! Ta jūs tur visus ar tūdainu koku padzīt, liekēžu varza!!! Par ko saņēmāt algas, prēmijas un pabalstus?!
Pilsonis
P
Lai pelna paši!!!
Kuzja un Muris
K
Vēl nekas nav īsti pieņemts un ekonomikā kardināls noticis, bet bada dzegūzes jau kūko.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas