Pēc veiksmīgi organizētā testa konteinervilciena reisa no Yiwu pilsētas līdz Rīgai, kā arī vairākiem jaunnodibinātiem kontaktiem ar Ķīnas partneriem, VAS Latvijas dzelzceļš meitas uzņēmums SIA LDz Loģistika uzsākusi sarunas par kravu piegādi uz Latviju.
"Latvija ir iezīmēta starptautisko Āzijas-Eiropas pārvadājumu kartē, tāpēc varam uzskatīt, ka "lokomotīve ir iekustināta mūsu virzienā"", tā pēc tikšanās Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomes pārstāvjiem atzina LDz Loģistika vadītājs Verners Lūsis. "Šobrīd ir ļoti būtiski, lai visi pārvadājumos iesaistītie uzņēmumi spētu efektīvi sadarboties – gan mūsu partneri citās valstīs, gan Latvijā strādājoši termināļi. Šobrīd ir sācies ļoti aktīvs darbs pie jaunu vilcienu maršrutu organizēšanas, un LDz Loģistika aicinās iesaistīties tirgus dalībniekus nozares attīstībā," viņš pauda.
Savukārt Ķīnas Starptautiskās tirdzniecības veicināšanas padomes Šeņžeņā direktora vietnieks Guo Žings Vei (Guo JingWei) apliecināja interesi sadarboties un piedāvāja konteinervilciena maršrutā iekļaut arī citas Ķīnas pilsētas, kas ļautu paplašināt kravu bāzi, kā arī piedāvāt kravas, kas atpakaļceļā varētu tikt nogādātas no Latvijas uz Šeņžeņu, tādējādi samazinot pārvadājuma izmaksas. Puses vienojās turpināt darbu pie konteinerkravu apjomu plānošanas, kā arī atrisināt savstarpējo norēķinu jautājumus, kas saistīti ar norēķiniem Ķīnas valūtā.
LDz aicina Latvijas tranzīta nozares uzņēmumus, kā arī preču ražotājus iesaistīties pārvadājumu organizēšanā uz un no Ķīnas, lai kopīgi sadarbojoties un apmainoties ar informāciju sekmētu jauno pārvadājumu maršrutu izstrādi no Ķīnas.