Dziļuma informēja, ka LLU Studentu pašpārvalde ir daļa no augstskolu pašpārvaldēm, kuras Latvijas Studentu apvienības (LSA) darba grupā pieprasīja Ķīlim skaidrojumus par jautājumiem, kas saistīti ar reformām augstākajā izglītībā. "Atbildes diemžēl bija nekonkrētas, taču vēlējāmies rast risinājumu konstruktīvā sarunā, bet diskusija jau ilgstoši notikusi haotiski, izmantojot plašsaziņas līdzekļus un neveidojot abpusēju komunikāciju," teica Dziļuma.
Viņa informēja, ka 480 LLU studenti, kuri studē IZM visvājākajā grupā iekļautajās programmās, patlaban ir nonākuši situācijā, kad tiek apdraudēta to konkurētspēja darba tirgū. "Turklāt tas darīts, izmantojot kvantitatīvas metodes, saskaitot izklājlapu programmu datus, nevis analizējot tautsaimniecības nepieciešamības un iespējamības "sliktās" programmas padarīt par "labajām"," pauda Dziļuma.
Vaicāta par pretrunu iepriekš publiskotajā paziņojumā, vienlaikus prasot ministra demisiju un aicinot ministru uz dialogu, LLU Studentu pašpārvaldes vadītāja skaidroja, ka, "runājot par aicinājumu uz demisiju, LLU un citām augstskolām ir pieredze ar līdzīgām situācijām pagātnē, tādēļ šis ir gan kā atskats uz iepriekš izdarītajām kļūdām savstarpējā saziņā, gan aicinājums strādāt mērķa vārdā".
Kā ziņots, ņemot vērā aizvadītajos mēnešos publicētos augstākās izglītības vērtējumus, LLU studenti Senāta sēdē šodien paziņojuši par izglītības un zinātnes ministra demisijas pieprasījumu, informēja LLU Sabiedrisko attiecību un karjeras centra pārstāvis Aigars Ieviņš.
Šāds lēmums pieņemts, jo LLU studenti uzskata, ka IZM publiskotais alternatīvais studiju programmu novērtējums ir balstīts uz nekorektu metodiku, neatspoguļojot reālo situāciju universitātē. Turklāt nav ievērots tiesiskuma princips - nav noslēdzies akreditācijas process un nav uzklausīti studiju programmu īstenotāju iebildumi un skaidrojumi par veiktajām un plānotajām aktivitātēm B un C grupā ietverto studiju programmu kvalitātes uzlabošanā.
Pēc IZM veiktā "alternatīvā vērtējuma", kurā par pamatu ņemti AIP projekta dati, par pārliecinoši kvalitatīvām nosauktas 22 programmas, par uzlabojamām - 29, bet par izteikti problemātiskām - 29.