Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts

Matemātiku bērniem māca ar spēļu palīdzību, eksperti iesaka neaizrauties

"Galvenais, lai bērns neteiktu, ka tas ir stulbi," matemātikas skolotāja Laila Bērziņa teikusi par savu uzdevumu mācīt skolēniem nepieciešamās matemātikas zināšanas. Pēc viņas domām, ļoti būtiski ir radīt bērnos interesi. Ja skolēnam sarežģīta un neinteresanta mācību procesa dēļ zūd interese, iemācīt vairs nevar neko, pieredzējušās pedagoģes un matemātikas apguves spēles autori pirmdien citē Diena.

Matemātikas apguve prasa gan pacietību, gan koncentrēšanos darbam, tāpēc nevar gaidīt, lai katra matemātikas stunda būtu aizraujoša, un nevar iztikt bez ierastām metodēm. Tomēr skolotājs arī nedrīkst tikai iziet klases priekšā - jānāk ar savu piedāvājumu, un ikdienā mācību process ir jādažādo, nešaubās Laila. Mūsdienās nemaz citādi nevar. "Agrāk bērni nebija tik droši, turpretim tagad skolēni ir ļoti atklāti. Tā arī skaidri pasaka - priekš kam man to visu vajag?" atzinusi skolotāja. Arī viņa jau kopš pirmajiem gadiem skolotājas godā domājusi dažādus variantus, kā piesaistīt audzēkņu uzmanību. Viens no tādiem ir spēles.

Ceļš līdz gatavajam produktam - spēlei matemātikas apguvē - nav bijis viegls. Lai gan bija jūtams morālais atbalsts no kolēģiem un skolas vadības, problēmas sagādājusi finansiālā puse. Meklētas iespējas piedalīties dažādos ar izglītību saistītos projektos, tomēr tik un tā nācies ņemt aizdevumu saimnieciskās darbības sākšanai. Šobrīd - pēc gadu ilgiem centieniem - spēle ir gatava.

Iemesls, kāpēc bērnus konkrētā spēle piesaista, ir gaužām vienkāršs - sacensības gars. Spēles būtība ir atrisināt matemātiskas darbības, veidojot atbilžu ķēdi. Arī tēmas un grūtības pakāpes ir visdažādākās, tomēr konkrētais materiāls domāts 5.-6. klašu skolēniem. Nākotnes plānos ir spēļu veidošana citām klašu grupām, taču tas būs atkarīgs no tagad sasniegtajiem rezultātiem.

Lai gan spēļu izmantošana mācību procesā pašlaik ir aktualitāte un pedagogi ir aicināti šādā veidā dažādot savas stundas, Latvijas Universitātes asociētā profesore Linda Daniela uzsver - ar spēlēm nevajag pārspīlēt un uzskatīt tās par vienīgo metodi, kā padarīt mācības interesantākas. Viņa atgādina, ka skolā bērna uzmanība un uzmanības noturība ir jātrenē, bet, izmantojot spēļu metodiku, tiek trenēta īslaicīgā uzmanība. Tāpēc ar katru nākamo reizi bērns prasa aizvien interesantākus impulsus, rezultātā tiek panākts īslaicīgs efekts, kas ilgtermiņā var atstāt pat negatīvu ietekmi - bērnam būs uztrenēta īslaicīgā uzmanība uz kaut ko ļoti atraktīvu, bet ir lietas, kuras vienkārši ir jāiemācās, jāiegaumē un kuru apgūšanā nepieciešams gribasspēks.

Visu rakstu par alternatīvām matemātikas apguves metodēm lasiet pirmdienas, 25.augusta, laikrakstā Diena!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas