com_. To komentējot, Matīss teica, ka nevienam no bijušās uzņēmuma valdes kompensācijas nebūs.Matīss arī atgādināja iepriekš pausto, ka jaunā PV valdes uzdevums ir sagatavot priekšlikumus jauno vilcienu iepirkumam, lai tie atbilstoši iepriekš lemtajam būtu uz sliedēm jau 2016.gadā. Pašreizējie vilcieni, kas kalpojuši 30 līdz 40 gadus, ir morāli un tehniski novecojuši.Nevar izslēgt, ka līdz ar jauno vilcienu iegādi varētu pieaugt biļešu cenas par braucienu vilcienā, atzina Matīss, gan uzsverot - ja arī Latvijā līdzīgi kā Igaunijā apmēram uz pusi pieaugs vilcienu pasažieru skaits, biļešu cenas varētu arī nepieaugt.
Jau vēstīts, ka Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) Dienvidkorejas kompānijas Hyundai Rotem Company sūdzību vēl nesāks izskatīt, vilcināšanos pamatojot ar PV lēmumu iepirkumu procedūru pārtraukt. Birojs vispirms nogaidīs, vai netiks iesniegta sūdzība par pašu PV lēmumu konkursu pārtraukt, līdz ar to virzībā par jauno vilcienu iepirkumu iestājusies pauze, pirmdien vēstīja laikraksts Dienas Bizness.
Pirms mēneša nu jau atlaistā PV valde par konkursa uzvarētāju atzina Šveices kompāniju Stadler Bussnang AG. Darījums gan līdz papīru parakstīšanai netika, un PV valdei nācās atkāpties, nespējot pārliecināt Satiksmes ministriju, ka uzņēmums var atļauties iegādāties Stadler vilcienus. Tie ir par vairākiem desmitiem miljoniem eiro dārgāki nekā otra konkursa dalībnieka Hyundai piedāvātie. Savukārt šis Dienvidkorejas ražotājs nebija gatavs samierināties ar PV lēmumu par Hyundai piedāvājumu kā neatbilstošu konkursa nolikuma prasībām, tāpēc lūdza IUB aizliegt PV noslēgt līgumu ar Stadler.