Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

NVD: Ārstniecības iestādēm jānodrošina pacientu pieraksts uz 2020.gadu

Tuvojoties gada nogalei, Nacionālais veselības dienests (NVD) arvien vairāk saņem pacientu sūdzības par rindu veidošanas kārtības neievērošanu ārstniecības iestādēs, kas nodrošina valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus. Atsevišķas ārstniecības iestādes atsaka veidot pierakstu 2020. gadam, pamatojot to ar vēl nesaņemto finansējumu pakalpojumu sniegšanai, kā dēļ nevar plānot pakalpojumu apjomu, portālam Diena.lv pavēstīja NVD pārstāve Sintija Gulbe.

NVD norāda, ka finansējuma apjoms 2020. gada veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem tiek noteikts ņemot vērā šogad veikto izmeklējumu apjomu un tas nozīmē, ka finansējuma apjoms būs līdzvērtīgs iepriekšējā perioda līguma apjomam, ja nodrošināti plānotie pakalpojumi. Tādējādi ārstniecības iestādes var nodrošināt pacientu pierakstu.

Vienlaikus NVD aicina ārstniecības iestādes, kas iedzīvotājiem sniedz valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, nodrošināt pacientu gaidīšanas rindu veidošanas kārtību atbilstoši ar NVD savstarpēji noslēgtā līguma nosacījumiem un spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Tas paredz pieraksta veidošanu, nosakot pacientam konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku 6 mēnešu periodā, savukārt, ja gaidīšanas laiks pārsniedz noteikto laiku, tad pacients jāuzņem gaidīšanas rindā un ne vēlāk kā mēnesi pirms pakalpojuma saņemšanas plānotā laika jāinformē par konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku.

Lai veidotu vienotu izpratni un kārtību, NVD ārstniecības iestādēm izsūtījis nosacījumus, kas jāņem vērā, veidojot gaidīšanas rindas uz valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem.

Gadījumos, ja ārstniecības iestādes neveic pierakstu uz valsts apmaksāto pakalpojumu, NVD aicina iedzīvotājus par to informēt NVD, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni 8000 1234.

Vienlaikus NVD atgādina un aicina arī pacientus būt atbildīgiem gadījumos, kad uz plānoto vizīti vai izmeklējumu nav iespējas ierasties. Ir svarīgi informēt ārstniecības iestādi un atteikt pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu, tādējādi nodrošinot iespēju kādam citam pacientam pakalpojumu saņemt ātrāk, uzsver NVD.

Top komentāri

rūgtā patiesība
r
Nēnu, es saprotu, ka vajag atteikt vizīti, ja netiks vai vairs nav aktuāli, BET tad vajag arī nodrošināt iespēju to vispār izdarīt. Ja stundām ilgi to ārstniecības iestādi nevar sazvanīt, desmit un vairāk minūtes jāklausās mūzika, cilvēki atmet ar roku. Viņiem jau tak nevajag, vajag tai ārstniecības iestādei zināt, ka cilvēks nenāks.
rūgtā patiesība
r
Jāsaka, ir gadījies neatteikt vizīti, jo ar kādiem 5 piegājieniem vairāku dienu garumā dažādos laikos tas vienkārši nebija izdarāms, ārstniecības iestādi sazvanīt vienkārši neizdevās.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas