Kā biznesa portālu "Nozare.lv" informēja asociācijā, vietējie reģionālie pārvadātāji Zemgalē, Vidzemē un Latgalē joprojām nav saņēmuši samaksu par 2012.gadu.
Satiksmes ministrijā (SM) skaidro, ka tā tikai 8.jūlijā ir saņēmusi parakstītu valdības rīkojumu par līdzekļu piešķiršanu un tajā pašā dienā vērsusies pie Finanšu ministrijas (FM), kurai attiecīgi ir jāizdod attiecīgs rīkojums, lai Satiksmes ministrija varētu līdzekļus izmaksāt. Pagaidām šāds rīkojums no FM vēl nav saņemts. SM atgādina, ka šī jautājuma risināšanas sākuma stadijā, kad lieta tika virzīta uz Saeimu akceptēšanai, procesu bremzēja Vides un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un tieši SM uzstāja uz ātrāku jautājuma izskatīšanu.
"Ir informācija, ka, kaut arī visi nepieciešamie likumdošanas labojumi un saskaņojumi ir veikti, birokrātisku darbību rezultātā naudas pārskaitījumi plānošanas reģioniem nav veikti, līdz ar to šobrīd daudziem vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem, nesaņemot pilnu samaksu par savu darbu, nav iespējams izmaksāt saviem darbiniekiem algas un veikt nodokļu maksājumus," skaidro LARPA. Tas savukārt liedz iespēju piedalīties konkursos par skolēnu pārvadājumu veikšanu.
Savukārt VARAM noraida pārmetumus, ka tās rīcības dēļ kavētos maksājumi. Ministrija akcentē, ka vienmēr aktīvi un konstruktīvi ir iesaistījusies šī jautājuma risināšanā, meklējot un piedāvājot iespējamos risinājumus situācijas ātrākai atrisināšanai.
Kā aģentūru LETA informēja VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā referente Linda Tilta, VARAM atbalstīja Latvijas Pašvaldību savienības Saeimā iesniegto grozījumu Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas ļautu no valsts budžeta līdzekļiem segt zaudējumus pārvadātājiem par 2012.gadu, kā arī sniedza pamatojumu, kādēļ šos zaudējumus nevar finansēt no pašvaldību budžetiem. Šo viedokli VARAM pauda arī aprīlī Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēdēs.
Ņemot vērā šī jautājuma nozīmību, VARAM nekavējoties atbalstīja SM sagatavoto informatīvo ziņojumu par situāciju reģionālajos vietējās nozīmes pasažieru pārvadājumos, kā arī Ministru kabineta protokollēmuma projektu, kas paredzēja finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem.
Patlaban esot apdraudēti skolēnu pārvadājumi 2013.gada septembrī.
LARPA, tuvākajā laikā nesaņemot norēķinus par 2012.gadu, sasauks ārkārtas sapulci, lai lemtu par ārkārtas akciju veikšanu un institūciju atbildīgo darbinieku saukšanu pie atbildības.
LARPA kopā ar LPPA pieprasīs tikšanos ar SM un Finanšu ministrijas vadību, lai dzirdētu atbildes un skaidrojumus par notiekošo, kā arī lai kopā meklētu risinājumus pilnas darba samaksas saņemšanai par visu 2013.gadu.
"Vietējie reģionālie pārvadātāji ir nokaitināti un gatavi aktīvi cīnīties, lai beidzot panāktu taisnību un vienlīdzīgu attieksmi. Ja atbildīgās institūcijas neizrādīs iniciatīvu šo samilzušo vietējo reģionālo pārvadājumu problēmu risināšanā, jau tuvākajā laikā tiks pieņemti lēmumi par atbildīgo darbinieku saukšanu pie atbildības un iespējami to demisijas pieprasījumi. Ir pēdējais laiks sakārtot šo nozari," teikts LARPA paziņojumā.
Kā ziņots iepriekš, Zemgales, Vidzemes un Latgales vietējie reģionālie pasažieru pārvadātāji saņēma 2013.gada pirmā ceturkšņa zaudējumu kompensāciju - kopā apmēram 535 000 latu, līdz ar to "ugunsgrēks tika nodzēsts", biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijā (LARPA).
Tagad pasažieru pārvadātāji gaidot nākamās prasības izpildi - līdz 15.jūnijam norēķināties ar vietējiem reģionālajiem pārvadātājiem par 2012.gadu kopā aptuveni 808 000 latu apmērā.
"Ja līdz tam netiks norēķini izpildīti, tad atkal būs aktuāls jautājums par akciju, jo situācija joprojām ir pietiekami nopietna," uzsver asociācijā.
Kā ziņots, LARPA iepriekš skaidroja, ka avansa maksājums uz brīdi ļaus pārvadātājiem nokārtot savas saistības un uzlabot saimniecisko darbību. Tomēr tas visas problēmas neatrisina.
Vietējie reģionālie pārvadātāji cer, ka rezultatīvi noslēgsies arī sarunas par nepieciešamo līdzekļu piešķiršanu, lai ar pārvadātājiem varētu norēķināties 2013.gada laikā un kārtējo reizi nepārceltos parādi uz nākamo gadu.
"Zinot, ka ir atbalstīta vienota pasažieru pārvadājumu plānošana, kas varētu sākties ar 2014.gada 1.janvāri, visas parādsaistības ir jānokārto 2013.gadā," uzsver asociācijā.
Iepriekš pasažieru pārvadātāji draudēja ar protesta akcijām, ja netiks atdoti parādi.
(Pievienots VARAM komentārs 5.-7.rindkopā.)
.