Apskatot kuģa kravas telpu, ūdenslīdēji konstatēja tajā vara kabeļa ruļļus, kas, vizuāli apskatot, nebija nostiprināti un visi atrodas kuģa vienā - kreisajā - pusē. Iespējams, vara kabeļa ruļļu svara dēļ kuģa aizmugurējā daļa, kur atrodas šī telpa, ir iegrimusi gruntī aptuveni divu metru dziļumā. Kā _Dienai _norādīja N. Stafeckis, ne NBS spriest par kravas izcelsmi un to likumību - tas esot tiesībsargājošo iestāžu uzdevums, kuriem informācija nodota.
Nenostiprinātos kabeļa ruļļus kā iespējamo avārijas iemeslu pieļauj Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļas vecākais inspektors Staņislavs Čakšs. "Iespējams, kuģa šūpošanā laikā radās sānslīde, krava noslīdēja uz vienu pusi un tāpēc "Beverīna" apgāzās. Metāla kravas ir ļoti nopietni jānostiprina, lai kuģim nerastos sānslīde, kas ir pats bīstamākais, kas var notikt," aģentūrai BNS pauda Čakšs.
Atkārtotā kuģa vraka apskate liecina, ka
zvejnieki, iespējams, pašu spēkiem ir centušies nolaist plostu, par ko
liecina pie kuģa reliņiem piesietā plosta tauva. Dzelmē redzams, ka
kuģa masts piespiedis plostu, kas, vizuāli apskatot, izskatās sadragāts.
Nogrimušā kuģa "Beverīna" apkalpes meklēšana zem ūdens, kuru šodien veica deviņi ūdenslīdēji, šodien ir pabeigta. Par turpmakajām darbībām un nepieciešamajiem pasākumiem turpmāk lems izmeklēšanas komisija.
(Papildināta ar 3. rindkopu)