Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 19. decembris
Sarmis, Lelde

papildināts (07:05) - Pasažieru vilciena valde atkāpjas; uzrunāts jauns sastāvs

Pasažieru vilciena (PV) valde iesniegusi atlūgumus kapitāldaļu turētājam Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniekam Dinam Merirandam, biznesa portālu Nozare.lv informēja uzņēmumā.Kā ziņots, akcionāru sapulcē bija plānots lemt par Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņu, medijiem brīfingā par jauno elektrovilcienu nomu paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

PV kapitāldaļu turētājs Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Merirands jau iepriekš norādīja, ka vēl ir iespēja, ka valde pati varētu pieņemt lēmumu atkāpties, ņemot vērā, ka kapitāldaļu turētāju un satiksmes ministru nav apmierinājis iesniegtais jauno vilcienu nomas iepirkuma finansējuma piedāvājumsJaunajai valdei, kuru plānots iecelt operatīvi un veidot to no nozares profesionāļiem, ātri nākšoties izvērtēt Satiksmes ministrijai iesniegtos aprēķinus. Ekspolitiķu valdē nebūšot. Vairāki pretendenti jau esot uzrunāti. SM skaidro, ka patlaban vēl nevar informēt, kad tiks apstiprināta jaunā valde, tāpat netiek atklāti jaunās valdes locekļu vārdi. Latvijas Televīzijas rīcībā esošā informācija liecina, ka tajā otrdien iecels Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktoru Andri Lubānu, Latvijas Dzelceļa (LDz) finanšu direktoru Māri Bremzi un LDz darbinieku Miku Pērsi. Matīss otrdienas rītā televīzijai apstiprināja, ka šie cilvēki ir uzrunāti.PV valdes priekšsēdis Artis Birkmanis Infrastruktūras izmantošanas līdzfinansējuma jautājuma neatrisināšanu atzina kā vienu no jautājumiem, par ko būtu gatavs uzņemties atbildību un atkāpties no valdes priekšsēdētāja amata. Tāpat viņš norādīja, ka valde uzņemas atbildību par risinājumiem, kurus piedāvā Satiksmes ministrija situācijas uzlabošanai, un, ja tie neesot pieņemami, valde var atkāpties.Kā ziņots, Satiksmes ministrija līdz šodienai gaidīja jauno vilcienu iepirkuma nomas detalizētus aprēķinus no uzņēmuma Pasažieru vilciens, biznesa portālu Nozare.lv informēja Matīss.Viņš jau iepriekš neizslēdza AS Pasažieru vilciens (PV) valdes nomaiņu, ja tā nespēs par saviem līdzekļiem nodrošināt jaunu vilcienu piegādi uzņēmumam.Matīss skaidroja, ka PV prasot šogad papildu 14 miljonus eiro un nākamgad 16 miljonus eiro no valsts budžeta, pārsvarā kā infrastruktūras maksu, kas ir PV budžetā iekļaujamā summa, kā arī papildu maksājumus nākamajiem gadiem. PV tabulās, kuras iesniegtas Satiksmes ministrijai, šīs summas esot nodēvētas par nepieciešamajām valsts dotācijām.Matīss norādīja, ka šogad ir plānota dotācija 32 miljonu eiro apmērā, un tā, kuras, pēc PV vadības domām, šogad trūkst, esot 14 miljoni eiro. "Lūdzu līdz pirmdienai uzņēmumam sagatavot precīzus aprēķinus, kāda ir nepieciešamā summa, jo, kā zināms, ne šogad, ne nākamgad, ne aiznākamgad budžetā tādas naudas nav, un budžeta ietvarā līdz 2016.gadam šāda nauda nav paredzēta," skaidroja Matīss.Jau ziņots, ka par PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG.Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.Atbildot uz konkurentu pārmetumiem, ka nekorekti minēta nomas maksa 150 miljonu eiro apmērā 15 gadu garumā, PV norāda, ka finanšu plāns ir balstīts uz to, ka vēlāk tiks piesaistīts lētāks finansējums, nekā to patlaban piedāvā ražotājs, tāpat tikšot pagarināts finansējuma amortizācijas periods līdz 30 gadiem. Atbilstoši vilcienu derīgajam kalpošanas laikam tādējādi būtiski samazināšoties ikgadējie maksājumi.

"Sākotnējais maksājumu apjoms par vilcieniem 15 gadu laikā ar summāro vērtību 224 miljoni eiro būs samazināts uz 150 miljoniem eiro," apgalvo uzņēmumā, norādot, ka kopējā līguma vērtība ir 274 miljoni eiro, kas ietver iekārtu nomu, iekārtu atlikušo vērtību, rezerves daļas un rezerves daļu fondu. Aprēķini arī parādot, ka salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju, kad ik gadu tiek tērētas arvien lielākas summas novecojušo vilcienu remontam, 15 gadu nomas līguma perioda laikā būs iespējams ieekonomēt vismaz 46 miljonus eiro no uzņēmuma līdzekļiem.

Ziņa papildināta ar jaunāko informāciju 4.rindkopā

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas