Līdzība ir, tikai RP logo bultiņa ierobežota pašu nospraustā rāmī, sacīja reklāmas aģentūras MOOZ! radošais direktors Ēriks Stendzenieks. Viņaprāt, zīmīgi ir tas, ka bultiņas virzība ir ieslēgta rāmī, kas izslēdz reformas principus domāt ārpus rāmja.
“Nav ne reformējošs, ne kāds cits. Garlaicīgs. Viena no laba logo pazīmēm ir tā, ka logo sevī apvieno vairākas nozīmes un īpatnības, kas piemīt logo īpašniekam. Šeit vienīgais, ko es redzu ir bultiņa slīpi virzienā uz augšu, respektīvi varētu būt izlidojumi lidostā,” sacīja E. Stendzenieks.
Arī drukas un dizaina uzņēmuma Vizitkartes.com pārstāvis Oskars Indrāns norāda, ka līdzība ar BM logo ir nepārprotama, tiesa gan BM logo ir nostrādāts rūpīgāk – bultiņa ir simetriski un pareizi veidota.
“Partijas logo doma man ir skaidra - virzība uz augšu, uz saniegumiem un attīstību. Taču to varēja realizēt daudz abstraktāk un smalkāk. [..] Es pats būtu logo veidojis smalkāku un vieglāku, ar labāku burtu veidolu un dziļāku stāstu simbolam un krāsām,” sacīja O. Indrāns.
Tāpat viņš piemetina, ka RP logotipa krāsu izvēle esot mazliet dīvaina, jo nav skaidrs, kāpēc izvēlētas tieši šādas krāsas, ko tās simbolizē un vai galvenā doma bijusi vienkārši paņemt krāsas, kuras neizmanto neviena cita partija.
“Katrā ziņā, kritizēt jau ir viegli, bet ir jāzina kāds šim visam ir pamatfons apakšā. Ja logo ir veidojis cilvēks kuram ir kaut kāda saistība ar partijas cilvēkiem, teiksim, valdes locekļa sievas māsa, kura tikko beigusi datorkursus un uzskata, ka ir lietpratēja savā jomā, tad tas ir viens stāsts. Bet ja logo autors ir profesionāla studija, tad tas jau ir pavisam kas cits,” skaidroja O. Indrāns.
Savukārt sabiedrisko attiecību aģentūras Repute vadītāja Iveta Antonišķe portālam Diena.lv sacīja, ka ir ļoti grūti izdomāt kaut ko, kas neko pilnībā neatgādinātu. Tai pat laikā viņa atzīst, ka RP logo ir visai primitīvs: “Varbūt varam runāt šajā gadījumā par dizainu kā tādu, jo vienīgais kā varu vērtēt šo logotipu - tas ir vājš.”
Reklāmas un publiskā tēla veuidošanas ekspertu kritiku par absurdu gan dēvē RP pārstāve Daiga Holma. "Šādā veidā, salīdzinot dažādus logotipus, situāciju var novest līdz absurdam. Vispārzināmus simbolus un piktogrammas nevar "privatizēt", tāpēc nevar garantēt, ka kaut kur pasaulē šādi simboli netiek izmantoti."
Viņa stāsta, ka RP logotips ir veidots, pēc būtības domājot par reformām. "Tā mērķis ir iespējami lakoniski, vienkārši un skaidri vēstīt atvērtību, mērķtiecīgu virzību, izaugsmi un tās svarīgu priekšnoteikumu - nepieciešamās reformas. Šīs vērtības arī simbilizē logotipā ietvertais sarkanais kvadrāts ar augšup vērstu bultu. Vienlaikus logotipā saglabātas jau iepriekš izmantotās krāsas."