PTAC sāka izvērtēt SIA Paus konsults praksi, ņemot vērā patērētāju iesniegtās sūdzības par parāda apmēru. Tika konstatēts, ka SIA Paus konsults attiecībā pret patērētājiem nekorekti interpretējis AS GE Money aizdevuma līgumā minēto noteikumu par līgumsoda aprēķināšanas metodi. PTAC norādīja, ka parādu piedziņas kompānijas aprēķinātais līgumsods, kas sastāda 10% no visas pamatparāda summas, neatbilst aizdevuma līgumā noteiktajam līgumsoda aprēķinam, kas nosaka, ka gadījumā, ja aizņēmējs kavē līgumā noteiktos maksājumus, aizņēmējs maksā aizdevējam līgumsodu 10% apmērā no ikmēneša maksājuma neapmaksātās summas par katru ikmēneša maksājuma termiņa kavējumu.
PTAC ieskatā parādu piedziņas kompānija īstenoja profesionālajai rūpībai neatbilstošu un ekonomisko rīcību negatīvi ietekmējošu, kā arī agresīvu komercpraksi, kas varēja negatīvi ietekmēt vidusmēra patērētāja rīcības brīvību un patērētājs varēja pieņemt tādu lēmumu par parāda, tai skaitā, līgumsoda samaksu, kādu viņš citādi nepieņemtu.
Pērn gada nogalē PTAC saņēma SIA Paus konsults rakstveida apņemšanos novērst patērētāju tiesību pārkāpumus, uz kuriem norādījis PTAC.
PTAC nav pieejami dati par to, cik skaitliski daudzu patērētāju intereses šajā gadījumā ir skartas, taču saskaņā ar PTAC rīcībā esošos informāciju SIA Paus konsults ir cedējis daļu AS GE Money parādu, kas nozīmē, ka skarto patērētāju skaits varētu būt diezgan liels.