PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds valdības sēdē skaidroja, ka vēlas 46 000 latu peļņu atstāt uzņēmuma attīstībai, tai skaitā ritošā sastāva optimizācijai. Viņš uzsvēra, ka budžeta veidošanas laikā PV bija plānoti zaudējumi. Peļņa veidojusies no atliktā nodokļa, kā arī izdevies tikt vaļā no vecajiem vagoniem.
Pret šādu ierosinājumu iebilda Finanšu ministrija (FM), kas noradīja, ka tas būtu slikts precedents, kam varētu sekot arī citi uzņēmumi, un tas var būt neprognozējami.
PV dibināts 2001.gada 2.novembrī saskaņā ar VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) restrukturizācijas programmu. PV tika izveidots LDz struktūrvienību Elektrovilciens un Dīzeļvilciens vietā un kļuva par pirmo LDz meitasuzņēmumu.
Patlaban PV ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2008.gada 2.oktobrī starp Latvijas valsti Satiksmes ministrijas personā un LDz tika noslēgts pirkuma līgums, saskaņā ar kuru PV pāriet valsts īpašumā.
PV ir vienīgais iekšzemes pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu visā Latvijas teritorijā.