Viņa norādīja, ka līgums joprojām nav līdz galam saskaņots, ņemot vērā, ka valstīm ir atšķirīgi viedokļi par tehniskām lietām, taču šodien tiks salikti pēdējie punkti uz i un tālāk jau līdz plānotā termiņa beigām (piektdiena, 30.septembris) deviņas Baltijas valstu iestādes varēs līgumu parakstīt.
Rubesa pauda pārliecību, ka līgums paredzētajā termiņā tiks parakstīts.
Kā ziņots, šā gada 7.septembrī RB Rail padomes sēdē Baltijas valstu pārstāvji vienojušies par turpmāko iepirkumu modeli un atbildības sadalījumu projekta Rail Baltica realizēšanā. Visi projekta iepirkumi tiks dalīti trīs grupās - iepirkumi, kurus organizēs tikai kopuzņēmums, konsolidētie iepirkumi, kurus īstenos kopuzņēmums, un iepirkumi, kurus īstenos nacionālo valstu ieviesējorganizācijas stingrā kopuzņēmuma uzraudzībā.
Satiksmes ministrijā pauda, ka padomes sēde ir būtisks pagrieziens Baltijas valstu sadarbībā, lai turpinātu darbu pie projekta tālākas izstrādes finansējuma saņemšanai. Padomes sēdes laikā tika diskutēts par rīcību saistībā ar RB Rail centralizētākiem iepirkumiem, noteikta tās vadošā loma, kā arī pārrunāti Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nacionālo iepirkumu jautājumi, kurus uzrauga RB Rail un kas tiek veikti pēc RB Rail izstrādātiem iepirkuma principiem.
Iepriekš vēstīts, ka Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers brīdināja - ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus.
Baltijas valstīm domstarpības bija tādos jautājumos kā pievienotās vērtības nodokļa sadale par Rail Baltica darbiem, iepirkumu modelis projektā, kā arī RB Rail valdes locekļu iecelšana. Patlaban gan domstarpības esot atrisinātas.