LVC norāda, ka viss Daugavpils šosejas posms no Nīcgales līdz Daugavpilij patlaban ir sliktā tehniskā stāvoklī.
Šosejas posms 23 kilometru garumā kopā ar Daugavpils apvedceļa posmu no Sventes līdz Daugavpils šosejai, ir sadalīts trijos projektos - no Nīcgales līdz Gančauskiem, no Gančauskiem līdz Ļūbasta ezeram, kā arī no Ļūbasta ezeram līdz Daugavpils apvedceļam un Daugavpils apvedceļa posms no Sventes līdz Daugavpils šosejai.
Otrajā un trešajā projekta posmos - no Gančauskiem līdz Daugavpilij, ietverot Daugavpils apvedceļa posmu, būvdarbus sāks šogad un turpinās arī nākamgad.
Tostarp būvdarbi posmā no Gančauskiem līdz Ļūbasta ezeram sākas šonedēļ. Šobrīd ir slēgta labās puses brauktuve, vienlaikus nodrošinot piekļuvi īpašumiem. Transportlīdzekļu kustība tiek organizēta pa kreisās puses brauktuvi. Braukšanas ātruma ierobežojums ir 70 un 50 kilometri stundā, bet paredzamais posma šķērsošanas laiks ir 20 minūtes.
LVC informē, ka 11,7 kilometrus garajā posmā abās brauktuvēs pārbūvēs autoceļa segu, lielākajā daļā posma izbūvējot reciklēto kārtu, bet vietām arī pārbūvēs visas ceļa konstruktīvās kārtas. Noslēgumā visā posmā ieklās divas asfaltbetona kārtas.
Daugavpils šosejas 221,78. kilometrā pārbūvēs tiltu pār Līksnas upi un 214,39. kilometrā atjaunos pārvadu pār saimniecības ceļu pie Ķirupes. Atjaunos vai pārbūvēs piecus tuneļus, kurus var izmantot gan gājēji, gan dzīvnieki.
Pārbūvēs arī sabiedriskā transporta pieturvietas, stāvlaukumus pie Koša ezera, sakārtos ūdens novadi - raks un tīrīs grāvjus, tīrīs un izbūvēs vai atjaunos caurtekas, atjaunos esošo un izbūvēs jaunu drenāžu. Ceļa nodalījuma joslā izzāģēs krūmus un satiksmei bīstamos un ceļa konstrukcijām traucējošus kokus.
Būvdarbus veic SIA "Binders" par līgumcenu 25,14 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN), projektu finansē no valsts budžeta. Būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4", projekta autors AS "Ceļuprojekts".
Neraugoties uz to, ka šosejas posmā no Nīcgales līdz Ļūbasta ezeram arī turpmāk būs atdalītas brauktuves un divas joslas katrā virzienā, arī pēc pārbūves maksimālais atļautais braukšanas ātrums tur saglabāsies 90 kilometri stundā. Tas saistīts ar to, ka, ņemot vērā pašvaldības iebildumus, pārbūves gaitā netiks likvidētas vairākas apgriešanās vietas, skaidro LVC, piebilstot, ka apgriešanās vienā līmenī ar pamata trasi ir bīstams manevrs.
Tāpat kompānijā norāda, ka nākotnē, pieaugot satiksmes intensitātei, apgriešanas vietas tomēr tiks slēgtas, lai organizētu drošu satiksmi, un apgriešanās varēs veikt rotācijas apļus mezglos.
Veicot Daugavpils šosejas pārbūvi, tiks nocirsti gandrīz 1000 koku, kas ir bīstami satiksmei vai traucē ceļa konstrukcijas izbūvei. Koku ciršanai ir saņemta Augšdaugavas novada pašvaldības atļauja, kā arī par atsevišķiem kokiem saņemts Dabas aizsardzības pārvaldes atzinums.
Savukārt trešajā projekta posmā no Ļūbasta ezera līdz Daugavpilij, ietverot Daugavpils apvedceļu (A14), būvdarbus plānots sākt nedēļā pēc Lieldienām.
Būvdarbos Daugavpils šosejas posms no pagrieziena uz Krāslavu līdz Daugavpils apvedceļam tiks sašaurināts un pārbūvēts par vienas brauktuves ceļu ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā. Savukārt A6/A6 un A6/A14 satiksmes mezgli pārtaps par rotācijas apļiem.
Būvdarbus šajos posmos veiks SIA "ACBR" par kopējo līgumsummu 12 462 595 eiro ar PVN. Būvuzraudzību nodrošinās SIA "ACM Projekts", projekta autors ir SIA "Projekts EAE".