SM paredz, ka šim mērķim vismaz 10% no plānotajiem valsts budžeta ieņēmumiem tiks novirzīti no akcīzes nodokļa par dīzeļdegvielu un biodīzeļdegvielas piedevu, kas izlietota pārvadājumiem pa dzelzceļu.
To paredz SM izstrādātie grozījumi Dzelzceļa likumā, ko izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta arī valdībā un jāapstiprina Saeimā.
"Likumprojekts paredz iedibināt mehānismu, kas jau sen darbojas citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kad dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs slēdz daudzgadu līgumu ar valsti par valsts finansējumu un uzņemoties zināmas saistības," uzskata SM pārstavji.
"Garantēta valsts finansējuma piešķiršana publiskai dzelzceļa infrastruktūrai ļaus samazināt maksu par tās izmantošanu, kas šobrīd ir viena no augstākajām Eiropā. Tas, savukārt, veicinās VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) konkurētspēju ar kaimiņvalstu dzelzceļiem, piesaistot jaunus pārvadātājus un palielinot pārvadāto kravu apmērus", norādīja SM dzelzceļa nodaļas vadītājs Jānis Eiduks.
Tāpat likuma grozījumu projektā iekļauta norma, ka dzelzceļa infrastruktūras izmantošanas maksu par iekšzemes maršrutos veiktajiem pārvadājumiem, ko veic uz valsts vai pašvaldību sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma pamata, kompensētu no valsts budžeta tieši infrastruktūras pārvaldītājam, nevis caur pārvadātāju. SM šādā veidā cer pareizāk plānot pārvadājumus.