Ar grozījumiem iecerēts uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, lai labāk tiktu sagatavoti jaunie autovadītāji.
"Grozījumu nepieciešamību apliecina arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji Eiropas Savienībā (ES). Latvijā 2015.gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem ES. "Zem mums" ir tikai Rumānija un Bulgārija," pauda CSDD.
Tiks ieviestas jaunas tēmas teorētiskās apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.), kā arī tiks palielināts minimālais braukšanas stundu skaits. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā.
Pēc CSDD vēstītā, jaunā sistēma būs draudzīgāka arī skolu kursantiem - teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti apmācības moduļos. Tas nozīmē, ja personai nav bijusi iespēja apmeklēt mācības, tad būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt citā laikā.
"Sistēma būs caurskatāmāka un samazināsies ēnu ekonomika. Plānots noteikt, ka apmaksa par visiem ar apmācību saistītajiem pakalpojumiem tiek maksāta autoskolai. Tas ierobežos maksājumus, no kuriem netiek maksāti nodokļi. Rezultātā palielināsies ieņēmumi valsts budžetā. Pašlaik ir autoskolas, kuras izmanto klientu nezināšanu un pieprasa samaksu par pakalpojumiem, ko klients var veikt pats un bez maksas, piemēram, pēc apmācības beigšanas topošais autovadītājs pieteikties eksāmeniem CSDD var personīgi, un par to maksa nav paredzēta," skaidroja direkcijas pārstāvji.
Tāpat visām autoskolām apmācības procesā no 2018.gada būs jāizmanto mācību laukums. Autoskolas laukumus varēs izmantot uz īres pamata, un vairākas skolas varēs kooperēties, izmantojot vienu laukumu.
Maksa par CSDD sniegtajiem pakalpojumiem - eksāmeniem un vadītāju apliecību izsniegšanu - nemainās.