Komisija atbalstīja steidzamības statusa noteikšanu alternatīvajam komisijas virzītajam likumprojektam, kā arī lūgs to iekļaut Saeimas sēdē ceturtdien, 5.decembrī. Plānots, ka likumprojektu izskatīs divos lasījumos vienas Saeimas sēdes laikā.
Plānots, ka likumprojekta grozījumi, kas atliks iepriekšējos grozījumus, stāsies spēkā vienā dienā ar jau izsludinātajiem OCTA likuma grozījumiem - 10.decembrī. Šie grozījumi paredzēs, ka jau izsludinātie OCTA likuma grozījumi stāsies spēkā 2025.gada 1.novembrī.
Tāpat komisija atbalstīja, ka Ministru kabinets līdz 30.aprīlim sniegs izvērtējumu par Eiropas Savienības direktīvas tvērumu, vai tā ir pārņemta atbilstoši un tā neparedz kādas atkāpes, savukārt iesaistītās ministrijas un institūcijas sagatavos risinājumu, lai OCTA polise nav jāpērk transportlīdzekļiem, kuri neatrodas kustībā vai tiek izmantoti sezonāli.
Komisijas sēdē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) vadītājs Jānis Abāšins iebilda, ka, atliekot iepriekš jau izsludinātā OCTA likuma stāšanos spēkā, tiek sašaurināts patlaban esošais apdrošināšanas segums.
Abāšins skaidroja, ka apdrošinātāji, balstoties uz Eiropas Savienības Tiesas un Latvijas Augstākās tiesas lēmumiem, jau esot sākuši maksāt par bojājumiem, ko radījis stāvošs transportlīdzeklis, piemēram, atverot durvis autostāvvietā, bet tagad to varēšot nedarīt.
Savukārt Saeimas Juridiskais birojs Abāšinam norādīja, ka ar deputātu atbalstīto spēkā stāšanās atlikšanu tiek saglabāts patlaban spēkā esošais regulējums, attiecīgi, ja apdrošinātāji patlaban jau maksā atlīdzību par stāvoša transportlīdzekļa radītiem bojājumiem, tad šī atlīdzība tiks maksāta arī turpmāk.
Jau ziņots, ka Saeimas šogad 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā paredz, ka OCTA apdrošināšanas polise jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku.
Atbilstoši Eiropas Savienības direktīvai Saeimā pieņemti Finanšu ministrijas virzītie priekšlikumi grozījumiem Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā, kas paredz OCTA apdrošināšanu visiem transportlīdzekļiem, kas ir reģistrēti, tostarp arī tiem, kas satiksmē piedalās sezonāli. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.
Saeimas sēdē izmaiņas likumā atbalstīja gan koalīcijas, gan opozīcijas deputāti.
Taču vēlāk vairāki opozīcijas deputāti sociālajos medijos, reaģējot uz kritiku, atzinās, ka īsti neesot sapratuši vai zinājuši, par ko balsojuši. Piemēram, deputāts Andris Kulbergs (AS) tviterī rakstīja, ka atvainojas autobraucējiem, ka "palaidis šo garām", noveļot vainu uz Saeimas Budžeta komisiju, kurā viņš nestrādā. Tikmēr gan OCTA likumu grozījumiem iesniegtie priekšlikumi liecina, ka viņš bija iesniedzis savu redzējumu par kādiem labojumiem tajā. "Ja šo zinātu, nekad nebūtu pieļāvis, ka tas tā virzītos uz priekšu," apgalvoja Kulbergs. Arī deputāts Didzis Šmits atvainojās, ka nobalsojis, nesaprotot, par ko.
Tāpat ziņots, ka savukārt Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi priekšlikumus, lai atbilstoši pieņemtajiem Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likuma grozījumiem, atvieglotu īpašniekiem transportlīdzekļu reģistrācijas pārtraukšanu uz laiku.
SM norāda, ka tās piedāvātie grozījumi regulējumā dos iespēju elektroniski pārtraukt transportlīdzekļa reģistrāciju uz laiku, nenododot transportlīdzekļa numurzīmes Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD). Tādējādi transportlīdzekļa īpašniekiem tiks dota iespēja vienkārši pārtraukt spēkrata reģistrāciju laika posmam, kad tas netiek izmantots.
Ministrijas piedāvātie grozījumi normatīvos arī paredzētu, ka laika posmā, kad transportlīdzeklis netiek lietots, nav jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis, ja tāds ir piemērojams, un nebūs jāiegādājas OCTA apdrošināšana.