Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāve Inga Vetere pastāstīja, ka automašīnas tiek turētas garāžās, kuras iespēju robežās tiek apsildītas, lai cisternās nesasaltu ūdens.
Sala dēļ ugunsgrēka dzēšanas darbi gan notiek ilgāk nekā citos gadalaikos, piemēram, uzšļācot ūdeni uz ēkas, izveidojas ledus kārtiņa, zem kuras turpinās gruzdēšana, līdz ar to ugunsgrēks nav apdzēsts.
Tāpat ugunsdzēsējiem galvassāpes sagādājot aizsalušie hidranti un ūdenskrātuves, tāpēc jāizzāģē āliņģi. Ugunsdzēsējiem arī jāseko, vai dzēšanas darbu laikā ūdens šļūtenēs cirkulētu un tas nesasaltu, norādīja Vetere.
Tomēr kopumā, pēc ugunsdzēsēju vērtējuma, situācija nav dramatiska.
Valsts policijas preses pārstāve Lita Juberte teica, ka ir bijuši atsevišķi gadījumi, ka zemās temperatūras dēļ ir grūtības iedarbināt policijas automašīnu, taču kopumā sals likumsargu spēkratiem problēmas nerada, līdz ar to nemazina policijas spējas reaģēt uz izsaukumiem.
Arī Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestam (NMPD) pēdējā laikā ik dienu gadās situācijas, ka lielā sala dēļ nevar iedarbināt kādu no mašīnām, tomēr ietekmi uz izsaukumiem tas neatstāj, pastāstīja NMPD pārstāve Ilze Bukša. "Uzreiz tiek organizētas rezerves mašīnas, un to skaits ir pietiekams, tāpēc līdz šim problēmu nav bijis," viņa teica.