Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona
Pircējiem jābūt vērīgiem, lai plašajā viedtālruņu klāstā izvēlētos tiešām kvalitatīvu preci un nenopirktu lietošanai mūsu valstī nepiemērotu vai arī ļoti zema līmeņa viedtālruni

Vai tā dēvētie "mazgātie salāti" viedtālruņu tirgū?

Viedtālruņi ir viens no apjoma ziņā lielākajiem plašpatēriņa tehnikas tirgus segmentiem Latvijā, un šis segments joprojām turpina pieaugt. Viedtālruņu tirgus ir piesātināts gan ar produktiem, gan to piedāvātājiem. Diemžēl reizēm gadās arī tā, ka piedāvātāji pārdod preci, kas vēlāk pircējam var sagādāt nepatīkamu pārsteigumu. Par to liecina arī šī raksta autoram labi zināma pieredze.

Saskaņā ar tirgus izpētes kompānijas GfK Retail and Technology Baltic datiem 2016. gada pirmo desmit mēnešu laikā Latvijā viedtālruņu tirgus pieaudzis par 0,2%, rēķinot pārdoto vienību izteiksmē, taču pieaugums naudas izteiksmē ir 13,9%. Tieši pēdējais, saka GfK Retail and Technology Baltic vadītājs Jānis Pilipivs, liecina, ka tiek pirkti arvien dārgāki un principā arī kvalitatīvāki produkti, t. i., viedtālruņi ar ātrāku procesoru, lielāku, kvalitatīvāku ekrānu un apjomīgāku atmiņu.

Savukārt GfK globālā tirgus izpētes dati rāda viedtālruņu tirgus stagnāciju Rietumeiropā, kur pērnā gada pirmajā pusē pārdošanas apjomi bija kritušies, bet trešajā ceturksnī pieauga tikai par procentu. Pirkšanas apjomu lejupslīde vērojama arī Ziemeļamerikā, turpretī pieaugums joprojām ir Āzijā, īpaši Ķīnā, kā arī Austrumeiropā un Centrāleiropā, īpaši Polijā, kā arī Ukrainā, kur tirgus sāk atkopties pēc dziļās lejupslīdes. Jāpiezīmē, ka arī 2016. gada GfK kopējā aina Rietumeiropas tirgum ir ar mīnusa zīmi.

Tirgus pētnieka dati liecina, ka viedtālruņa vidējā cena pērn Latvijā bija 337 eiro, 2015. gadā tie bija 297 eiro, un, kā redzams, kāpums ir būtisks. Izteikts pārdošanas apjomu pieaugums, norāda Pilipivs, vērojams gan cenu segmentā virs 700 eiro jeb tā saucamajā premium segmentā, gan vidējas klases cenu – 150–200 eiro un 300–400 eiro – segmentos. Minēto esot ietekmējusi arī jaunu pārdošanas flagmaņu parādīšanās tirgū.

Pēc GfK Retail and Technology Baltic datiem, pērnā gada desmit mēnešos interneta veikalu segments viedtālruņu pārdošanas apjomos Latvijā aizņēma 10,7%, rēķinot pārdotajās vienībās, un 8,3%, rēķinot vērtībā. Lai gan interneta veikalu popularitāte aug, GfK Retail and Technology Baltic dati liecina – kopumā lielāki apjomi tiek tirgoti specializētajos mobilo telefonu veikalos, kā arī pazīstamākajos elektronikas un informācijas tehnoloģiju veikalos, kas piedāvā ierobežotāku sortimentu un ne tik lēti (izņemot speciālas akcijas) kā interneta veikalos.

To, ka, pērkot viedtālruni interneta veikalā, var nākties saskarties ar visādiem brīnumiem, izzināja arī šī raksta autors.

Visu rakstu lasiet laikraksta Diena ceturtdienas, 12.janvāra, numurā!

Top komentāri

Kārlis
K
Tātad parādījām pliku statistiku. Īsto stāstu pat neiesākot......
no problem
n
Cilvēku psiholoģijas nelaime. 95 pročiem nenonāk, ka tā rotaļu ziepju kastīte ar spīdošo ekrānu nav telefons, bet dators ar telefona funkciju, kas atšķiras no uz galda stāvošās kastes tikai ar izmēriem un jaudām.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas