Jau 30. oktobrī pēc RB Rail izpilddirektora un valdes priekšsēdētāja Timo Rīhimekī paziņojuma par atkāpšanos no amata RB Rail darbinieki nosūtīja kopīgu paziņojumu triju Baltijas valstu premjeriem un satiksmes ministrijām, aicinot nekavējoties rīkoties, jo izpilddirektora un arī tehniskā direktora pēkšņā atkāpšanās jau ir piektā augstākās vadības nomaiņa nedaudz vairāk nekā gada laikā, kas liek pievērst uzmanību strukturāliem jautājumiem saistībā ar projekta īstenošanas organizēšanu.
Lai novērstu iespējamos riskus un sakārtotu ar projekta vadību saistītos procesus, RB Rail darbinieki aicina projekta uzraudzību nodot premjerministru līmenim, uzskatot, ka pašreizējās organizācijas sadrumstalotā atbildība nenodrošina efektīvu projekta īstenošanu un koordināciju starp publiskā un privātā sektora struktūrām valstu un reģiona līmenī un neveicina starpnozaru sinerģiju. Tāpat nekavējoties vajadzētu atgriezties pie sākotnējā skatījuma uz uzņēmumu Rail Baltica kā integrētu, vienotu projekta vadības struktūru, jo pašlaik neesot vienas institūcijas, kas būtu atbildīga par sekmīgu projekta īstenošanu. Tiek arī lūgts iecelt neatkarīgu kopuzņēmuma uzraudzības padomi, lai nodrošinātu, ka tā kolektīvi pārstāv visu uzņēmuma akcionāru intereses, novēršot interešu konfliktu un iejaukšanos operatīvo lēmumu pieņemšanā.
Ministrs mierina
Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādījis, ka šis projekts Latvijā ir valdības prioritāšu sarakstā un tiek veikti visi pasākumi, lai to īstenotu paredzētajos termiņos. Šobrīd Latvijā notiekot Rail Baltica trases projektēšana un sākta būvniecības fāze, savukārt iedzīvotājiem redzami būvniecības darbi Rīgas centrā tiks sākti 2020. gada otrajā pusē, lidostā – 2021. gadā. ''Projekta īstenošana ir ne tikai Latvijas valdības, bet arī viena no ES transporta politikas prioritātēm. Viens no galvenajiem Satiksmes ministrijas uzdevumiem ir koordinēt un uzraudzīt Rail Baltica projekta Latvijas aktivitātes, veicinot ciešu visu iesaistīto pušu sadarbību, kā arī sekmēt turpmākai projekta virzībai nepieciešamo dokumentu sagatavošanu,'' paudis Linkaits.
Šobrīd notiek trases projektēšana 130 kilometru garumā Latvijas centrālajā daļā, ieskaitot Rīgas Centrālo staciju un starptautiskās lidostas Rīga dzelzceļa staciju RIX.
Noslēgti trīs projektēšanas un viens projektēšanas un būvniecības darbu līgums. Finansēšanas līguma grozījumi dod iespēju sākt pārējās trases projektēšanu – 135 kilometru garumā līdz Igaunijas un Lietuvas robežai.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena piektdienas, 29. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!
Irlielāmērāticams
Norvēģis
rekur