Aviokatastrofā Irānā vaino dzinēja aizdegšanos un sankcijas
Lielākoties valsts aviokompāniju izmantojamo lidmašīnu vecums ir 16 gadu. Irānas vadība vainu noveļ uz ASV sankciju aizliegumu amerikāņu kompānijām pārdot irāņiem jaunas lidmašīnas. Arī centieni iegādāties tās Eiropā esot apgrūtināti.
Trešdienas aviokatastrofa notika Irānas ziemeļrietumos 16 minūšu pēc aviokompānijas Caspian Airlines lidmašīnas pacelšanās reisā no Teherānas uz Erevānu Armēnijā. Irānas ziņu aģentūra Fars ziņo, ka lidmašīnai sākušās tehniskas problēmas, tāpēc piloti mēģinājuši veikt avārijas nosēšanos. Taču aizdedzies viens no dzinējiem, un lidmašīna nokritusi, atstājot zemē 10 metru dziļu krāteri. Fizelāžas atlūzas, pasažieru bagāžas priekšmeti un dažu pasažieru ķermeņa daļas bija izkaisītas 200 kvadrātmetru apkārtnē.
Aviokatastrofā gāja bojā 153 pasažieri un 15 ekipāžas locekļi, galvenokārt Irānas un Armēnijas pilsoņi. Reuters vēsta, ka pasažieru vidū bija Irānas nacionālā junioru izlase džudo, kas devās uz nometni Erevānā. Televīzijas pēc katastrofas izkaisīto priekšmetu vidū rādīja arī džudistu kimono.
Caspian Airlines ir 1993.gadā izveidots Irānas un Krievijas kopuzņēmums. Tāpēc atsevišķi eksperti uzskata, ka tas varēja nodrošināt Krievijā ražoto Tu-154 lidmašīnu atbilstošu apkopi. Taču citi uzsver, ka pēdējos gados Irānā notikušas vairākas traģiskas aviokatastrofas tieši ar šiem visizplatītākajiem no Krievijā ražotajiem aviolaineriem. 2006.gadā, Tu-154 aizdegoties nosēšanās laikā, gāja bojā 30 cilvēku, 2002.gadā Tu-154 katastrofā gāja bojā 117 cilvēki.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.