Izmeklēšanā konstatēts, ka Čīles pārvadātājs CSAV, Japānas K Line, MOL un NYK, kā arī Norvēģijas un Zviedrijas WWL-EUKOR sešu gadu garumā īstenojuši neatļautu karteļa vienošanos, lai fiksētu cenas un sadalītu klientus automašīnu, kravas automobiļu un citu transportlīdzekļu pārvadājumos pa jūras ceļiem.
Savukārt Bosch un Continental bijuši to uzņēmumu grupā, kam piemēroti naudassodu par aizdedzes sveču un bremžu sistēmu karteļiem.
EK norāda, ka, paaugstinot automašīnu transporta izmaksas, kartelis negatīvi ietekmējis Eiropas patērētājus un Eiropas automobiļu nozares konkurētspēju.
MOL sniedzis informāciju varasiestādēm par transporta karteļa pastāvēšanu, tāpēc no naudassoda izvairījies.
Tikmēr aizdedzes sveču kartelī Bosch piemērots 46 miljonu eiro naudassods, bet Japānas NGK noteikts 30 miljonu eiro naudassods par vienošanos nekonkurēt vienam ar otru.
Tāpat konstatēts, ka Bosch un Continental, kā arī ASV uzņēmums TRW vienojušies par bremžu sistēmu piegādēm Vācijas autoražotājiem BMW un Volkswagen.