Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Dambis: Ceram atgriezties Paikspīkā jau nākamgad

Plaši atzītais Latvijas auto konstruktors Andris Dambis, kurš nupat kā atgriezies no leģendārajām Paikspīkas kalnā braukšanas izturības sacīkstēm, kurā viņa konstruētais elektromobilis cieta smagā avārijā, cer sacensībās atgriezties jau nākamgad.Kā ziņots, Dambja konstruētā un autosportista Jāņa Horelika pilotētā sacīkšu mašīna "eO PP01" jūnija beigās piedzīvoja smagu avāriju.

Pirmajā sacensību sektorā Horeliks uzrādīja trešo labāko rezultātu elektromobiļu klasē starp septiņām automašīnām, tomēr otrā posma laikā viņš cieta smagu avāriju, kuras laikā automašīna apgāzās uz jumta.Dambja komandas mērķis sacensībās bija sasniegt jaunu distances veikšanas rekordu."Uz starta gājām ar mērķi uzvarēt. Mūsu mašīna bija līdzvērtīga uzvarētāja mašīnai - japānim, kuram bija lielāka jauda, bet mašīna bija krietni smagāka. Sacensībās daudz uzzinājām par citām komandām un viņi uzzināja par mums. Bija ļoti daudz lietu, kuras pirms starta uzzinājām un izpētījām - daudzas arī mainījām. Uz starta mašīna bija pilnībā gatava - ievērojami labāka nekā treniņos. Paikspīkā noteikti mēģināsim atgriezties, jo tagad zinām, kā mašīnu uztaisīt pavisam konkurētspējīgu. Es ļoti ceru, ka tas jau būs nākamgad. Jānis ir mūsu pilots numur viens, un tā tas arī paliks," Dambis sacīja LTV7 raidījumā "Autosporta programma Nr.1".Tajā pašā laikā Horeliks dalījās pārdomās par piedzīvoto avāriju."Bija daudzas sakritības. Vairākas mašīnas iekļuva lietū un avarēja. Burtiski desmit minūtes pirms mana brauciena nolija lietus un bija slapjš, sauss, slapjš, sauss. Situācija bija negaidīta - norāvās aizmugure un vairs neko nevarēja izdarīt. Nebija vairs nekādas taustīšanās. Ātrums bija apmēram 200 kilometri stundā. Mums arī nesanāca izbraukt tik daudz reižu, cik mēs gribējām - praktiski tikai oficiālās kvalifikācijas. Taču tas nebija iemesls avārijai," pauda Horeliks.Kā ziņots, pārliecinoši ātrāko rezultātu sacensībās uzrādījis deviņkārtējais pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētājs Sebastjans Lēbs no Francijas, kurš pagājušā gada uzvarētāja laiku apsteidza par aptuveni minūti.Lēbs kļuva par pirmo sportistu, kurš Paikspīkas distanci veicis ātrāk par deviņām minūtēm, turklāt viņam arī daudz netrūka, lai pārsniegtu astoņu minūšu barjeru - francūzis finišēja pēc astoņām minūtēm un 13,878 sekundēm.Elektromobiļu klasē uzvarēja japānis Nobuhiro Tadžima, kuram Horeliks pēc pirmā sektora zaudēja vien četras sekundes. Tadžima trases elektromobiļu rekordu laboja par 31 sekundi.Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notika jau 91.reizi. Sportisti mēroja aptuveni 20 kilometrus (12,42 jūdzes) garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.Latvijas komanda pirms sacensībām uzsvēra, ka līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Dambis jauno automobili uzprojektēja sešu mēnešu laikā. Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi