Lai labāk sagatavotos šīm sacensībām, Haralds pirms nedēļas devās uz Lielbritāniju, kur Bredfordas trasē notika formulas sēdekļa piemērīšana, iepazīšanās ar inženieriem, tehniku un jau pirmie treniņbraucieni, kuru laikā formula tika regulēta tieši Moncas trases vajadzībām. Tātad pirmie soļi, lai sacīkstes Moncā aizritētu veiksmīgi un Haraldam būtu cerības iegūt vietu čempionātā uz nākamo sezona, ir sperti. Tikmēr Latvijas līdzjutējiem noteikti ir vēlme nedaudz vairāk uzzināt par čempionātu, kurš lepni nes nosaukumu Formula 2.
Kas ir F2?
Formula 2 čempionāta tika izveidots 2008.gada izskaņā ar FIA jeb Starptautiskās Automobiļu federācijas svētību un galvenais čempionāta mērķis ir nodrošināt jaunajiem talantiem konkurētspējīgu sāncensības vidi ar salīdzīnoši zemām izmaksām. Uzreiz jāsaka, ka izmaksas F2 čempionātā tiešām ir zemākas – ap 200 tūkstoši Eiro uz mašīnu vienā sezonā, kamēr citos līdzīga ranga čempionātos (GP2 un F-Renault) šis cipars ir no 2 līdz 5 reizēm lielāks. Tomēr pagaidām F2 nav sasniedzis to līmeni, lai tiktu uzskatīts par pēdējo pakāpienu pirms Formula 1 čempionāta un sastādītu jebkādu konkurenci Bernija Eklstona GP2 sērijām. Tā vietā Formula 2 čempionāts ir labs atspēriena punkts un skatuve jaunajiem talantiem, kuru rīcībā nav plašas finansiālas iespējas. Turklāt F2 čempions sezonas beigās iegūst balvā testus “Williams” F1 komandas sastāvā, kamēr otrās un trešās vietas īpašnieki tiek pie GP2 testiem. Papildus pirmo trīs vietu ieguvēji ir tiesīgi saņemt FIA superlicenci, kas dod juridiskas tiesības piedalīties F1 Grand Prix posmos.
F2 čempioni
Pirmo trīs sezonu F2 čempioni ir spānis Endijs Součeks, brits Dīns Stolmans un itālis Mirko Bortoloti, bet šogad pirms pēdējā posma F2 līderis ir Lučiano Bačeta, kas startē ar Lielbritānijā izdotu licenci, tomēr viņa vecākos rit indiešu un itāļu asinis.
Posms Moncā
Pēdējais no astoņiem F2 čempionāta posmiem notiks Moncā, kur arī tiks aizvadītas divas sacīkstes sestdien un svētdien un turklāt katrai sacīkstei būs sava kvalifikācija. Punkti tiek piešķirti tieši tā pat kā Formulā 1 – par uzvaru 25, par otro vietu 18, bet attiecīgi par desmito vietu 1 punkts.
F2 tehnika
Čempionāta visi piloti startē ar identiskām mašīnām un uz 2012.gada sezonu Formula 2 čempionāts ir ticis pie jaunas formulas, ko sagatavo “Williams Engineering” kompānija – “Williams” F1 komandas māsas uzņēmums. Jaunā šasija JPH1B ir aptuveni par divām sekundēm aplī ātrāka nekā tās priekštecis, bet jaudas ziņā “Audi” 1,8l turbo dzinējs nodrošina 425 zirgspēku lielu jaudu, kas palielinās līdz 500 zirgspēkiem, kad tiek izmantota ‘overboost‘ sistēma. Salīdzinājumam Formulā 1 šobrīd ir 770 zirgspēju jaudīgi motori. Tieši aerodinamikas ziņā F2 mašīnām ir plašākās iespējas regulējumiem – priekšējā antispārna sekciju savērsuma leņķus pilots var regulēt no kokpita, tādejādi pielāgojot piespiedējspēka līmeni.
”Formulai tiešām ir ļoti daudz un dažādu regulēšanas iespēju, kādu citos čempionātos nemaz nav,” par jauno F2 mašīnu stāsta Harals Šlēgelmilhs. “Tāpat, formulai ir precīza vadāmībā, kas mijiedarbībā ar 500 Zs jaudīgo turbo motoru ļāva man baudīt katru trasē veikto apli.”
F2 un TV
TV ekrānos Latvijas robežās pēdējo F2 posmu varēs vērot MotorsTV kanālā, bet tiem, kuru rīcībā nav pieejas šim TV kanālam, varēs sekot notikumiem līdz internetā oficiālajā čempionāta mājas lapā: www.formulatwo.com