Vinteri pēc divu gadu pārtraukuma atkal plāno startēt prestižajās autosacensībās, kuras pēdējos gados norisinās Latīņamerikā, kur dalībnieki sacenšas Atakamas tuksneša smiltīs. Jaunā vienošanās paredz, ka abi motobraucēji saņems jaunākos, speciāli 2012. gada Dakāras rallijreidam ražotus "Aprilia" RXV 4,5 motociklus, kura prototips jau ir izgatavots, bet notiek tā testēšana un pieslīpēšana.
Vienošanās paredz, ka Vinteri no "Aprilia" varēs iegādāties visaugstākā līmeņa tehniku, kas viņiem iepriekš braucot ar KTM firmas motocikliem nebija iespējams, jo labākais tika citiem, kuriem bija līgumi ar rūpnīcas komandu.
"Ar KTM nekad netikām pie labākās tehnikas un rezerves daļām, atšķirībā no tādiem vīriem kā Marks Koma vai Sirils Deprē. Ko tas nozīmē, varēja pārliecināties KTM testos Tunisijā, kur Jānim[Vinteram] braucot gan ar savu, gan Komam gatavotu motociklu, uz 30 kilometru apli laiks atšķīrās par pusotru līdz divām minūtēm. Tas liecināja, ka tehniskajā ziņā atpaliekam," par nonākšanu līdz līgumam ar "Aprilia" sacīja JVM komandas menedžeris Jānis Gaigals.
"Bija vairāki varianti ar ko braukt - gan ar KTM, "Yamahu", "Hondu", BMW un arī citiem, taču uzskatu, ka "Aprilia" ar 450 kub.cm. jaudu būs ļoti labi. KTM piedāvā, kā lai labāk pasaka, pārāk vieglas konstrukcijas ar vārgu dzinēju braucamo, kamēr "Aprilia" motors ir aprīkots ar diviem cilindriem un spēj attīstīt lielāku jaudu," uz būtiskākajām atšķirībām norādīja Jānis Vinters, piebilstot, ka "Aprilia" dzinējs ir piemērots tādām smagām sacensībām kā Dakāras rallijam, kas 2012. gadā norisināsies Argentīnas, Čīles un Peru teritorijā.
Jaudas nozīmī motociklam uzsvēra arī Einārs Vinters, kuram ir 2009. gada Dakāras rallija pieredze Argentīnā. "Lielākā atšķirība ar sacensībām Āfrikā un Latīnamerikā ir augstkalnu apstākļi. Mani tie ļoti nogurdināja, tāpēc jaudīgāks motocikls ir priekšrocība". Viņš atklāja, ka nākamajā gadā Dakāras rallijā būs vairāk posmu tuksneša smiltīs, kas labāk patīk gan braucējiem, gan skatītājiem.
Pēdējos divus gadus abi brāļi ir cītīgi gatavojušies, lai atgriestos Dakāras rallijā, kurā Jānim Vinteram 2007. gadā izdevās uzvarēt divos posmos. "Cītīgi sportojam, piedalāmies endurokrosa sacensībās Latvijā, Baltijā, esam braukuši arī Eiropas mačos. Sportisko formu noteikti esam uzlabojuši un klāt nākusi arī pieredze," bilda E. Vinters.
Sadarbībā ar "Aprilia Racing" Latvijas motobraucējiem palīdz Stefano Kjusi no Itālijas, ar kura starpniecību sākušās sarunas starp abām pusēm. Kjusi atklāja, ka "Aprilia Racing, kas guvusi panākumus motošosejā superbaikiem, nopietni vēlas apgūt un gūt panākumus arī enduro rallija segmentā. Pēdējos divos gados Dakāras rallijā labi startējis Fransisko Lopes no Spānijas, kurš 2010. gadā bija trešais, bet šogad ceturtais. Tomēr ar šiem panākumiem ir par maz, tāpēc nolemts sadarboties ar Vinteriem, kurus Kjusi uzskata par ļoti spēcīgiem braucējiem.
Sadarbība paredz Latvijas komandas līdzdarbību "Aprilia" motocikla pilnveidošanā, savukārt "Aprilia" Dakāras rallijā caur Itālijas komandu "Giofil" nodrošinās tehnisko palīdzību, kā arī papildus tehnisko atbalstu - divus tehniskās apkalpes darbiniekus, kuri būs atbildīgi par elektroniku un dzinējiem, kā arī tehnisko direktoru.
Vinteri līdz Dakāras rallijam plāno piedalīties ne tikai testa braucienos, bet arī Ēģiptē notiekošajā Faraonu rallijā. Komandai gan vēl jāmeklē finansējums, un notiek intensīvs darbs ar atbalstītājiem, atklāja Gaigals. Ja JVM saņems pietiekamu sponsoru atbalstu, Dakāras rallijreidā piedalīsies arī trešais Latvijas motobraucējs Lauris Ermanis, kas no komandas taktikas viedokļa būtu nozīmīgs atbalsts.
JVM komandas un citu vadošo motobraucēju, kuri startēs Dakāras rallijreidā ar "Aprilia" motocikliem un kurus atbalsta "Aprilia Racing", mērķis ir startēt kā vienotai komandai un sastādīt nopietnu konkurenci KTM rūpnīcas motobraucējiem. "Aprilia Racing" nākamo gadu mērķis ir pārņemt līdera pozīcijas rallija motociklu segmentā, bet nākamajā gadā būtu labi, ja kopvērtējumā labāko 20 skaitā būtu trīs braucēji ar "Aprilia" motocikliem.