Laika ziņas
Šodien
Migla
Trešdiena, 27. novembris
Lauris, Norberts
Sacensību prakses trūkums lielākoties atstājot psiholoģiskas sekas, taču braukšanas prasmes nekur nezūdot

Nitišs: Avārijas atstājušas pamatīgas sekas uz visu sezonu

Šogad piedzīvotās avārijas atstājušas pamatīgas sekas uz turpmāko sezonu, sarunā ar žurnālistiem pauda Reinis Nitišs, kurš šosezon ir GRX Taneco vienības attīstības pilots un brauc ar "Hyundai i20 spēkratu.

"Pasaules čempionāta piloti nedrīkst trenēties trasēs, kur notiek posmi, bet es kā attīstības pilots varu to darīt. Tas ir lielākais bonuss manai esamībai komandā. Vienībai ir vajadzīgi treniņi jaunu lietu pārbaudei un testēšanai - tas ir mans darbs komandā," par savu lomu komandā stāstīja Nitišs. "Katrai mašīnai ir savas nianses, tās atšķiras trases sektoros, tāpēc ar iepriekšējām salīdzināt ir grūti. Šī mašīna bāzēta uz WRC auto - ir atšķirīga, bet ne sliktāka."

Nitišs atzīmēja, ka Hyundai auto esot piemērots dažādiem trases apstākļiem.

"Gan lietus, gan sauss asfalts un laba saķere ir tie apstākļi, kur mašīna strādā vislabāk. Piemēram, Peugeot brauc labi tajās trasēs, kurās ir laba saķere, bet neiet tur, kur ir grunts un slidens segums. Tad ir vēl otra grupa ar mašīnām, kas brauc labāk slidenos laika apstākļos vai uz grunts seguma, bet ne tik labi augstas saķeres trasēs. Manuprāt, mans auto ir vairāk vai mazāk pa vidu - tāds, kas var braukt visos apstākļos," atzīmēja Nitišs.

Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, seriālu pametušas vairākas rūpnīcas komandas, kā arī iepriekšējo gadu vadošie piloti. Līdz ar to palielinājusies konkurence čempionātā, kur šosezon astoņos posmos uzvarējuši seši piloti.

"Piemēram, Francijā brīvajos treniņbraucienos 15 piloti iebrauca 0,8 sekundēs. Atslābt nevar, kļūdām nav vietas. Visi brauc patiešām ātri un cīnās trasē," teica jēkabpilietis.

No GRX Taneco vienības pilotiem pilnu sezonu aizvada soms Niklass Grēnholms un krievs Timurs Timerzjanovs, kuri kopvērtējumā ir pirmajā sešiniekā.

"Viens otram palīdzam, bet mašīnām regulējumi atšķiras, jo ne visiem ir vienādi braukšanas stili. Man ar Niklasu ir līdzīgāks braukšanas stils, nekā ar Timuru. Sēžamies pie galda, runājam, palīdzam ar padomiem, bet galu galā lēmumus pieņemam paši," atklāja Nitišs.

Savukārt pats Nitišs šosezon startējis tikai divos posmos, abos piedzīvojot avārijas, taču pēdējā no tiem - Zviedrijā - izcīnīja trešo vietu. Pēc Latvijas posms čempionāta kalendārā ir vairs tikai etaps Dienvidāfrikas Republikā, kur latvietis nestartēs.

"Par to nav runāts, un varu teikt, ka nebraukšu. Pēc avārijām Abū Dabī un Zviedrijā, arī Latvijas posms bija zem lielas jautājuma zīmes. Tikai pavisam nesen izsludinājām, ka brauksim Rīgā. Vairāk sacīkšu mums plānā nav," atzīmēja Nitišs. "Lai mēs brauktu pasaules čempionātā, ir jābūt līdzfinansējumam, ko maksāju komandai. Lielajās avārijās es esmu tas, kuram jāsedz lielākā daļa bojājumu. Tas atstājis diezgan lielu iespaidu uz mūsu sezonu," skaidroja Nitišs.

Lielākajā daļā posmu, kurā viņš nestartē, latvietis tāpat ir kopā ar komandu.

"Gada sākumā biju klāt gandrīz visās sacensībās, esmu izlaidis tikai Kanādas un Francijas posmus. Par Dienvidāfrikas Republikas posmu vēl nezinu, to nolemj komanda. Esmu viņu darbinieks - kur palūdz būt un redz, ka nepieciešamas manas palīdzīgās rokas, tur arī esmu," teica Nitišs.

Sacensību prakses trūkums lielākoties atstājot psiholoģiskas sekas, taču braukšanas prasmes nekur nezūdot.

"Man ir tikai trīs braucieni, kas nozīmē, ka ir ļoti maz iespēju sevi parādīt. Kā izbraucu, tā mēģinu izdarīt visu maksimāli labi, taču pieļauju nevajadzīgas kļūdas. Tas ir svarīgākais, ar ko cīnīties šogad," pauda Nitišs.

Pērn Nitišs, neatrodot iespēju startēt pasaules čempionātā, sacentās Eiropas meistarsacīkstēs, kur SET Promotion komandas sastāvā kļuva par čempionu.

Grēnholma radītā komanda pasaules rallijkrosa čempionātā debitēja 2017. gadā, viņa dēlam Niklasam startējot ar M-Sport Ford Fiesta auto (ar kuru pērn startēja Nitišs). Pērn Somijā bāzētā komanda stājās uz starta ar diviem Hyundai i20 SuperCar spēkratiem, kas tika būvēti, atvasinot pasaules rallija čempionātā izmantotās šasijas.

Nitišs 2013. gadā kļuva par Eiropas čempionu Super1600 klasē, bet gadu vēlāk sensacionāli savā debijas sezonā izcīnīja trešo vietu jau pasaules čempionāta prestižākajā SuperCar klasē. Tiesa, nākamajos trīs gados šo panākumu atkārtot neizdevās, bet pēc tam finansiālu iemeslu dēļ viņš pārgāja uz Eiropas čempionāta SuperCar klasi.

Pasaules čempionāta Latvijas posms norisināsies nākamajā nedēļas nogalē.

Top komentāri

.
.
Citāts- "Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, seriālu pametušas vairākas rūpnīcas komandas, kā arī iepriekšējo gadu vadošie piloti. Līdz ar to palielinājusies konkurence čempionātā, kur šosezon astoņos posmos uzvarējuši seši piloti." Te nu nav loģikas, jo pie šādiem apstākļiem konkurence samazinās.
Žoržs no Saldus
Ž
Avārijas atstājušas sekas ne tikai uz visu sezonu, bet arī uz daudzām citām lietām.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi