Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Putniņš pēc F-1 Bahreinas posma: Kad lielākais ienaidnieks ir paša komandā

Tā bija 900. sacīkste Formula 1 vēsturē, un jubilejas pasākums ar mākslīgo apgaismojumu Bahreinā izdevās godam. Lai gan tā bija jau otrā Mercedes dubultuzvara pēc kārtas un trešā uzvara pirmajos trīs posmos, nevienam necelsies mēle apgalvot, ka sacīkstes ir kļuvušas vienmuļas. Par laimi mums visiem, Mercedes ļauj saviem pilotiem cīnīties līdz galam, un vienīgais lūgums no komandas puses Rosbergam un Hamiltonam bija - tieciet līdz finišam!

Tieši komandu pavēles un cīņa starp komandas biedriem šajā posmā sita augstu vilni. Rosberga un Hamiltona cīņai bija visaugstākā likme - uzvara sacīkstē (prātā arī tituls), tomēr arī citiem pārīšiem bija par ko saķerties bezkompromisa duelī. Williams komanda pēc ne visai veiksmīgi noregulēta konflikta Malaizijā šoreiz cieta klusu un ļāva Valteri Botasam un Felipem Masam pašiem tikt galā. Serhio Peress savu nepiekāpību pieredzes bagātāka komandas biedra priekšā nodemonstrēja jau pērn McLaren sastāvā, bet svētdien viņš bez ceremonijām pastūma malā (tiešā nozīmē) arī Niko Hilkenbergu. Četrkārtējais pasaules čempions Sebastiāns Fetels iejutās otrā pilota lomā, kad Red Bull aicināja viņu palaist garām ātrāko Danielu Rikjardo. Tomēr sacīkstes izskaņā abi uz šaurās taciņas satikās vēlreiz, un šoreiz austrālietis agresīvā cīņā apsteidza čempionu bez jebkādas komandas pavēļu palīdzības. Pats aizraujošākais šajos stāstos ir tas, ka tas ir tikai sākums. Ne velti viens no galvenajiem Formula 1 likumiem skan: «Katra pilota pirmais un galvenais ienaidnieks ir viņa komandas biedrs.»

Otrs aspekts, kas bija ļoti pamanāms Bahreinā, ir Mercedes dzinēju pārsvars - arī klientu komandas Force India un Williams pēkšņi pretendē uz pjedestālu un putekļos atstājušas Red Bull (Renault dzinējs) un Ferrari. Mercedes V6 motora spēks slēpjas vienkārši ģeniālajā turboiekārtas risinājumā: ar turbīnu aizmugurē dzinējam un kompresoru priekšā, bet savienojošā ass izmanto vietu starp motora V atvērumu. Tas uzliek mazāku slogu dzesēšanas sistēmai, dod ievērojamas priekšrocības aerodinamikā, uzlabo mašīnas svara sadalījumu un galarezultātā nodrošina reģenerējamās jaudas rezerves. Bet pats labākais - konkurenti risinājumu nevar nokopēt, vismaz ne šogad.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Hokejs

Vairāk Hokejs


Basketbols

Vairāk Basketbols


Futbols

Vairāk Futbols


Teniss

Vairāk Teniss


Volejbols

Vairāk Volejbols


Motoru sports

Vairāk Motoru sports


Vieglatlētika

Vairāk Vieglatlētika


Riteņbraukšana

Vairāk Riteņbraukšana


Ziemas sports

Vairāk Ziemas sports


Citi

Vairāk Citi