Aparjods jau četras reizes ir kāpis uz pasaules čempionātu goda pjedestāla, 2020.gadā Sočos kopā ar māsu Kendiju Aparjodi un divnieku Andris Šics/Juris Šics izcīnot sudraba medaļu komandu stafetē, kā arī sakrājot trīs bronzas medaļas - divas komandu stafetē un vienu - vieniniekos, pagājušajā sezonā Vācijas trasē Altenbergā ieņemot trešo vietu sprinta sacensībās.
"Laikam jau prātā nāk pirmā vieta pasaules čempionātā, jo tagad es zinu, kā izskatās otrā vieta," par mērķiem sezonā saka Aparjods.
Viņš atgādina par savām rakstura īpašībām, ka "nejutīsies labi pat ar trases rekordu un pirmo vietu, ja tas nebūs bijis labs brauciens", jo gandrīz vienmēr var atrast ko uzlabojamu.
"Līdz sezonas beigām strādāšu ar maksimālu atdevi gan treniņos, gan tehniskajos jautājumos, bet pēc sezonas droši vien sākšu domāt arī par to, kas nav bijis, kā vajag, un ko izdarīju nepareizi," saka kamaniņu braucējs, kurš kā pirmais no latviešiem svinēja uzvaru Pasaules kausa posmā vīriešu sacensībās.
Viņš uzsver, ka pēc fiziskajiem treniņiem šobrīd noteikti nav savā labākajā sportiskajā formā, taču sezonas vidū, kad slodze vairs nav tik intensīva, parādās ātrums un uzlabojas starts.
"Es teiktu, ka zelta vidusceļš ir sezonu iesākt apmierinoši vai labi, kas man būtu starts labāko sešu vai astoņu skaitā, jo ar tādu starta laiku var tikt lejā ar tīri labiem rezultātiem, bet pēc tam pamazām ieskrieties," stāsta sportists, piebilstot, ka galvenais ir laba trases izbraukšana.
"Treniņnometnēs Norvēģijā un Siguldā tendences trasē bija labas. Tāpēc ar nepacietību gaidu brīdi, kad visi labākie atlēti tiksies, lai samērotu spēkus," sacensību sezonas sākumu gaida Aparjods.
"Fiziskajai formai vajadzētu būt labākajai tad, kad ir svarīgākie mači - pasaules un Eiropas čempionāti. Eiropas meistarsacīkstēs Vācijas trasē Vinterbergā vēl drīkst nebūt pati labākā forma, ja tā var teikt, bet pasaules čempionātā tai ir jābūt maksimāli labākajai," par sezonas akcentiem saka sportists.
"Ar Vistleras trasi man ir labas attiecības. Ļoti ātra un interesanta trase ar savu ritmu. Ja to neuzķer, trase var būt nelaipna," par pasaules meistarsacīkšu trasi saka Aparjods. "Vistleras trase man patīk."
Par Āzijas trasēm viņš bilst, ka Dienvidkorejas trasē tiks braukts pēc septiņu gadu pārtraukuma un ka nevienam no vadošajiem pasaules sportistiem priekšrocību nebūs. Savukārt 2022.gada olimpisko spēļu trase Ķīnā "ir pietiekami piņķerīga un gara", lai tur varētu gan iegūt, gan zaudēt laiku.
Šīs sezonas jauninājums būs divas jauktās sacensības, kurās valsti pārstāvēs komandas ar vienu vīrieti un vienu sievieti, kā arī komandas ar vienu vīriešu divnieku un vienu sieviešu ekipāžu.
Aparjods jaunās sacensības sauc par mazo stafeti, kur četru posmu vietā trasē sportisti dodas divos etapos.
"Ar māsu kopā kā ģimenei startēt būtu jauki, cīnoties ar pasaules labākajiem kamaniņu braucējiem," saka Aparjods, kurš iepriekš kopā ar Kendiju ir startējis komandu stafetes sacensībās.
Viņš bilst, ka iespējas kāpt uz goda pjedestāla latviešiem būs gan komandu stafetē, gan jauktajās sacensībās. Sportists uzsver, ka lielākas iespējas kļūdīties ir komandu stafetē, kur ir četri posmi, un jauktajās sacensībās rezultāti ir gaidāmi prognozējamāki.
Pasaules kausa sezona sāksies ar posmu Norvēģijas trasē Lillehamerē, kas notiks no 30.novembra līdz 1.decembrim. Sezonā aizvadot deviņus posmus, Pasaules kausa sezonas noslēgsies 22. un 23.februārī Jaņcjinas trasē Ķīnā. 4. un 5.janvārī Siguldas trasē norisināsies ceturtais sacensību posms.
Eiropas čempionāts 18. un 19.janvārī notiks Pasaules kausa sestā posma laikā Vinterbergas trasē Vācijā, bet pasaules čempionātu no 6. līdz 8.februārim uzņems Vistleras trase Kanādā.