Kāds gan sakars operai ar Twitteri? Vai tikai tik daudz, ka bezgalīgi garo āriju laikā varam paspēt būt nepieklājīgi un izlasīt jaunākos tvītus? Izrādās, ka Twitteris var būt arī kā iedvesma jaunai operai! Precīzāk - tepat Daugavpilī dzimušais komponists Eižens Birmanis ir radījis jaunu operu no 2012. gada jūnijā notikušām asām diskusijas čivināšanas portālā. Twitteropera gan tehniski gan emocionāli tieši saistīta ar Twittera vidi, sociālajiem notikumiem tajā. Interesanti, tie ietekmē mākslu? Komponistu uzrunāja tracis starp Ilvesu un Krugmenu Twittera vidē par tēmu, Ir vai nav Igaunija veiksmes stāsts?
Kā stāsta Normunds Šnē, Sinfonietta Rīga mākslinieciskais vadītājs, twitteroperas formāts ir pavisam atšķirīgs no standarta, Viena kārtīga, tradicionāla opwera var ilgt pat vairak kā 6 stundas. Savukārt twitteris ir ļoti īss un ārkārtīgi koncentrēts, opera ilgst tikai 15 minūtes. Viss tajā ir atšķirīgi, mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi ir ļoti koncentrēti, forma precīza un intensīva, pat nokaitēta. Daudzi Sinfonietta mūziķi šajā pasaulē jau tāpat dzīvo, tādēļ mūsu pienākums ir ņemt šīs jaunās lietas, padarīt dzīvi interesantāku un twittera opera ir viens no tādiem punktiem.
Jāsaka, mūsu twiteropera tomēr nav pati pirmā, 2009. gadā tāda jau tika uzvesta uz Karaliskās operas skatuves Londonā. Toreiz operas libretu sarakstīja paši Twitter lietotāji. Iedvesmai tika dots tikai pirmais teikums - "Kādā ļoti agrā rītā Londonas dārzā rokās sadevušies stāvēja vīrietis un sieviete. Tad vīrietis pagriezās pret sievieti un sāka dziedāt..." Laika gaitā tas kļuva par stāstu ar runājošu kaķi un kādu vīrieti, kuru ir nolaupījuši putni. Tādi notikumi ir pa spēkam vienīgi Twittera kolektīvajai fantāzijai apvienojumā ar šīs vides visatļautību.
Sagatavoja Uģis Kocers, Nākotnes parks.