Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Kā un ko varētu ietaupīt?

Straujo degvielas cenu kāpumu šopavasar ir pamanījuši teju visi, bet it īpaši tie cilvēki, kuri iegādājušies automašīnu, neuztraucoties par degvielas patēriņu. Kā rīkoties? Censties samazināt braucienu biežumu vai attālumu, iet kājām, iegādāties velosipēdu vai ikdienā izmantot sabiedrisko transportu? Zaļās transporta alternatīvas kļuvušas aktuālas. Tas pats attiecas uz uzņēmējiem – līdz ar straujo elektroenerģijas, gāzes un degvielas cenu kāpumu arvien biežāk tiek aktualizēts jautājums – kā ietaupīt resursus.

Tieši šādās krīzes situācijās, kādu piedzīvojam pašlaik, izkristalizējas, ka ieguvēji ir tie, kas domā ilgtermiņā. To, ka ilgtspēja kļūst par biznesa iespēju, vieglāk novērot tieši sarežģītos apstākļos. Ilgtspējīgu domāšanu raksturo investīcijas, ko uzņēmums veic labos laikos, lai vieglāk tiktu galā ar izaicinājumiem un grūtībām krīzes situācijās. Ir arī skaidrs, ka šobrīd, kad daudzi uzņēmumi jau saskārušies ar grūtībām un mēģina ar tām cīnīties jau ilgu laiku, pamata jautājums ir: "Kā izdzīvot?" Tas lielā mērā saistās ar īstermiņa jeb "degošo" jautājumu atrisināšanu. Tomēr, kā liecina globālās tendences, priekšā vēl daudz izaicinājumu. 

Virknē zaļās enerģijas reklāmas kampaņu bieži izlaists svarīgs arguments, respektīvi, tas, ka ilgtspēja ir uzskatāma par biznesa neatkarības veidotāju un spēku, kas biznesu padara izturīgāku pret ārējiem apstākļiem. Lai pašreizējos ekonomiskajos un politiskajos apstākļos ne tikai nodrošinātu uzņēmējdarbības spēju pastāvēt, bet arī virzītu to pretim attīstībai, jau šobrīd ir jāskatās, kā pamazām pāriet uz zaļākiem un daudz ilgtspējīgākiem uzņēmējdarbības principiem.

Klimata pārmaiņas skars ikvienu cilvēku visā pasaulē. Lai cik sarežģīta būtu pašreizējā situācija, ir jāsaprot, ka grūtākais mums vēl tikai priekšā, tāpēc, meklējot īstermiņa risinājumus, nevajadzētu atcelt plānošanu ilgtermiņā.

Daudzu uzņēmumu lielākie ikmēneša tēriņi saistīti ar biroju, ražotņu un noliktavu uzturēšanu un apsaimniekošanu. Taču spēja domāt radoši un rast inovatīvus risinājumus var palīdzēt ietaupīt gan naudu, gan dabas resursus. Pirmais solis šajā procesā – apzināt lielākos tērētājus. Kad tas ir skaidrs, jādomā par iespējām – vai ir iespējams pārtraukt šī resursa izmantošanu kopumā, vai iespējams to ietaupīt. Vai ir iespējams uzlabot pašreizējos procesus vai nepieciešams ieviest jaunas tehnoloģijas? 

Diemžēl piegādes ķēdes daudzu uzņēmumu produktiem joprojām ir miglā tītas. Un tas bieži vien ir iemesls, kāpēc uzņēmums nevar paaugstināt produkta vērtību klienta acīs. Ievācot informāciju no piegādātājiem un paaugstinot savas prasības, ilgtspējas kontekstā iespējams panākt augstāku produkta pievienoto vērtību. 

Ilgtspējai uzņēmuma līmenī ir jābūt prioritāšu sarakstā, jo īpaši tagad. Labas ESG (t. i., vides un sociālās atbildības, kā arī uzņēmuma pārvaldības) prakses veicina inovācijas un samazina riskus. Tāpēc aicinu šajā sarežģītajā laikā, kad ejam cauri pārmaiņām un izaicinājumiem, domāt pussolīti uz priekšu. Lai īstermiņa risinājumi palīdz veidot panākumus ilgtermiņā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses